Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. Om hun visie, ideeën en oplossingen te delen met de De Tijd-community. De betrokken partners zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud.
Duurzame mobiliteit is meer dan ooit het kernthema in de autosector. Daar waar het vroeger vooral draaide om snelle en mooie wagens, heeft men het op autobeurzen tegenwoordig vooral over recycleren, innovatieve laadpalen en revolutionaire voertuigen op waterstof.
Op de autobeurs IAA Mobility in München presenteert BMW met de BMW iX5 Hydrogen een SUV op waterstof. Het is een nieuwe stap in de race naar ecologische wagens, naast de bestaande elektrische en hybride auto’s. Vanaf 2022 zal deze wereldprimeur in beperkte reeks op de markt komen.
Met de BMW iX en i4 zet autofabrikant BMW de toon voor het komende decennium. Nooit eerder slaagden wagens erin om elektrisch rijden, luxe en innovatie zo goed te combineren. Dat laatste uit zich in de introductie en verbetering van talloze technologieën die de auto’s niet alleen extreem duurzaam maken, maar ook voor ongebreideld rijplezier zorgen.
Duurzaamheid is een werk van lange adem. Dat is zeker het geval voor miljardenbedrijven die in de industrie actief zijn. BMW Group bijvoorbeeld, het voorbije halfjaar alleen al goed voor 1,34 miljoen verkochte wagens. Hoe slaagt zo’n gigant erin zijn groep duurzaam te maken?
De autowereld wilde eerst decennialang vooral sneller en luxueuzer gaan, maar nu zal duurzaamheid hét speerpunt van de toekomst worden. BMW is een van de belangrijkste pioniers in de sector en die positie zullen we alleen maar versterken, aldus Eddy Haesendonck, CEO BMW Group Belux.