Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

6 Best Managed Companies beloond met Gold label

Ellen Glazemakers, Best Managed Companies-coach en Bruno Peelman, Best Managed Companies Programme Lead & coach: ‘Bedrijven die het Gold label ambiëren, dagen we uit om te tonen hoe ze omgaan met de game changers in het huidige bedrijfsleven.’

Belgische private bedrijven die vier jaar op rij deelnemen aan het Best Managed Companies-programma en telkens hun erkenning konden vernieuwen, worden beloond met het Gold label. ‘Een eer die te beurt valt aan zes bedrijven van het eerste uur’, zegt Bruno Peelaers die in 2018 het Best Managed Companies-programma in België introduceerde.

Waarvoor staat het Gold label?

Bruno Peelaers (Best Managed Companies Programme Lead & Coach): ‘Het is vooral een mooie manier om even stil te staan bij succesvolle ondernemersverhalen. Voor de Gold label-bedrijven is het ook een stimulans om te blijven evolueren en professionaliseren.’

Advertentie

Op welke vlakken kunnen ze zich nog verbeteren?

Ellen Glazemakers (Best Managed Companies-Coach): ‘Bedrijven die het Gold label willen behalen, dagen we uit om te tonen hoe succesvol ze omgaan met de game changers in het huidige bedrijfsleven, zoals  innovatie, speed-to-market, operationele veerkracht, future of work en  workforce, financiële stabiliteit en corporate social responsibility.

Bruno Peelaers: ’Het is vooral belangrijk dat de bedrijven die game changers op de radar hebben staan en er initiatieven rond ontwikkelen. Anticiperen op deze trends is cruciaal in een wereld die steeds sneller verandert. Tijdens het Best Managed Companies-coachingtraject volgen we die trends de komende jaren samen met de Gold label-bedrijven verder op.’

De volgende stap is het Platinum label. Dat is voor bedrijven die zeven jaar na elkaar het Best Managed Companies-label behalen.

Bruno Peelaers
Best Managed Companies Programme Lead & coach

Wat mogen deze bedrijven in de toekomst verwachten van het Best Managed Companies-programma?

Advertentie

Bruno Peelaers: ’We blijven hen uiteraard individueel coachen (vanuit Deloitte Private) en ze maken deel uit van de Best Managed Companies-community. Elk kwartaal brengen we bedrijven samen om ervaringen en best practices uit te wisselen die hen kunnen ondersteunen bij hun professionele groei. De volgende stap is het Platinum label. Dat is voor bedrijven die zeven jaar na elkaar het Best Managed Companies-label krijgen.’

Ellen Glazemakers: ‘Het Gold label behalen is al een hele prestatie. Immers, geen enkel bedrijf dat het Best Managed Companies-label behaalt, weet of het dat label ook het jaar nadien krijgt. Bedrijven kunnen elk jaar opnieuw deelnemen, maar een onafhankelijke jury screent de deelnemers telkens opnieuw op hun maturiteit in vier domeinen van het Best Managed Companies-raamwerk: heldere strategie, sterke competenties, betrokkenheid bij het bedrijf en financiële performantie.’

Wat is jullie als coach de voorbije jaren opgevallen bij de deelnemende bedrijven?

Ellen Glazemakers: ‘Ze tonen stuk voor stuk een enorme ambitie en gedrevenheid. Ik ben vaak aangenaam verrast door de enorme openheid om in debat te gaan. Het is niet vanzelfsprekend om een externe coach de volledige bedrijfsvoering te laten aftoetsen. Het bewijst dat de leiding van deze bedrijven bereid is om sterke én zwakke punten te detecteren, voorop wil blijven en wil blijven excelleren.’

Bruno Peelaers: ’Mij viel het voorbije jaar vooral de enorme flexibiliteit op waarmee de Best Managed Companies gereageerd hebben op de coronacrisis. Velen hebben in ongewone omstandigheden een competitief voordeel weten te realiseren. Verder sta ik ook elk jaar versteld van het grote aantal Belgische topondernemingen. Private bedrijven zijn een belangrijke motor van onze Belgische economie. En velen daarvan zijn schitterende exportbedrijven. We mogen best trots zijn op onze private ondernemingen, die vaak zeer professioneel gemanaged worden.’

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.