Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Gold label: Thomas & Piron

Edouard Herinckx, afgevaardigd bestuurder Thomas & Piron

We vragen de vier nieuwe Gold label-bedrijven wat hun succes typeert.

Er heerst een sterke teamcultuur bij Thomas & Piron. Wat verklaart uw succes op dit gebied?

Edouard Herinckx, afgevaardigd bestuurder Thomas & Piron: “Thomas & Piron is een familiebedrijf dat veel belang hecht aan de verbanden tussen de verschillende entiteiten. In alle afdelingen ligt de focus in de eerste plaats op de onderneming en op het groepsgevoel. We zien elke entiteit als een geheel van individuen die samen de ontwikkeling, de prestaties en de duurzaamheid van de groep verzekeren. We organiseren ook verschillende activiteiten om onze teams met elkaar te verbinden, zoals het Solidari'Team dat via sportieve uitdagingen geld inzamelt voor sociale doelen.”

Hoe pakt u de duurzaamheidsuitdagingen aan in uw sector en wat zijn uw prioriteiten op dit vlak?

“Duurzaamheid staat al enkele jaren en op veel verschillende manieren op de agenda van alle afdelingen van onze groep. We willen nu een samenhangende en ambitieuze strategie ontwikkelen om de diverse initiatieven beter te coördineren. Die strategie bestaat uit het definiëren van wetenschappelijk onderbouwde KPI's, het meten van de koolstofvoetafdruk van onze activiteiten, voortdurend innoveren en het streven naar betere energieprestaties van onze projecten. Gezien de grote diversiteit van onze activiteiten en onze afdelingen, zal de realisatie van de verschillende elementen van die strategie waarschijnlijk niet parallel lopen.”

Lees verder

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.