Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘De Best Managed Companies-community stimuleert nieuwe partnerships’

Stephanie Feys, CEO bij Zuidnatie

Best Managed Companies treden toe tot een levendige community van gelijkgezinde en professioneel gerunde bedrijven. Vier CEO’s getuigen over hoe daar samenwerkingen uit ontstaan. ‘We organiseren elk jaar meerdere inspirerende netwerkevents als bindmiddel’, vertelt Best Managed Companies Programme Leader Bruno Peelaers.

De voorbije zes jaar werden 26 Belgische private bedrijven bekroond met het Best Managed Companies-label. Om van elkaar te leren, best practices en oplossingen uit te wisselen, faciliteert Deloitte Private drie- tot viermaal per jaar bijeenkomsten voor Best Managed Companies-laureaten. ‘We merken dat hoe langer bedrijven deel uitmaken van die community, hoe hechter de relaties met andere organisaties worden’, zegt Bruno Peelaers.

Golazo en Vanheede

Dat leidt in de praktijk tot nieuwe samenwerkingen. Zo is afvalgroep Vanheede sinds vorige zomer koepelpartner van acht bekende cyclocrosswedstrijden (de X2O Badkamers Trofee) die sport- en gezondheidsbedrijf Golazo organiseert. ‘We vonden de link met een gezonde sport die de nodige flexibiliteit, wendbaarheid en uithouding vergt passen bij onze organisatie’, vertelt David Vanheede, CEO bij Vanheede, over die samenwerking.

Daarnaast verzorgt Vanheede het duurzaam afvalbeheer voor de 280 sportevents die Golazo elk jaar organiseert in België. Zo kan Golazo rekenen op een nationale partner met één aanspreekpunt die de nodige ondersteuning en rapportering voorziet. De medewerkers van Vanheede kunnen ook aan een sterk verminderde prijs deelnemen aan Golazo-sportevents.

We zien dat bedrijven in de Best Managed Companies-community mekaar versterken en zelfs partners kunnen worden.

Bruno Peelaers
Best Managed Companies Programme Leader bij Deloitte Private

‘Best Management Companies is een groep van waardegedreven bedrijven met een helder doel en een duidelijke bestaansreden’, zegt Bob Verbeeck, CEO van Golazo Groep. ’Dit netwerk versterkt elk bedrijf door permanent de dialoog over een sterk team, een dynamisch aanbod en uitmuntende financials aan te moedigen. Wij zijn vereerd om als Golazo hier deel van uit te maken.’

Soudal & Golazo

‘Naast het leggen van nieuwe contacten is ook de verdieping van bestaande relaties en het vormen van een klankbord voor elkaar van zeer grote waarde’, zegt Dirk Coorevits, CEO bij Soudal.

Bruno Peelaers, Deloitte Private ©ID/ Joost De Bock

Zo hebben Soudal en Golazo hun samenwerking rond sportsponsoring in het veldrijden uitgebreid. Dat vertaalde zich in een driejarig engagement om de Soudal Open, het grootste Belgische golftornooi, te organiseren. Dit jaar vindt de tweede editie plaats. Het tornooi is een succesvol en spannend sportevenement, maar ook een premium netwerkmoment in een VIP-omkadering.

Kruisbestuivingen

Bruno Peelaers merkt dat sommige laureaten ook onderling met elkaar afspreken. ‘David Vanheede vertelde me dat hij tijdens een werkbezoek in Antwerpen een moment zal inplannen om even te sparren met de mensen van Zuidnatie.’

Beide bedrijven herkennen zich in mekaar omdat ze voor gelijkaardige uitdagingen staan. ‘In een veranderende wereld moeten we ons blijven heruitvinden. Zowel circulariteit als een groene en duurzame economie staan bij ons beiden hoog op de agenda. Dan is het fijn om daar ideeën en ervaringen over uit te wisselen’, klinkt het bij Stephanie Feys, CEO bij Zuidnatie.

‘Ook cloud- security- en softwareleverancier Easi werkt via de Best Managed Companies-community sinds kort samen met verzekeringsspecialist Vanbreda Risk & Benefits’, besluit Bruno Peelaers. ‘Het zijn stuk voor stuk mooie voorbeelden van hoe Best Managed Companies mekaar versterken en zelfs partners kunnen worden.’

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.