Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘In elk contact voelt de klant onze vakkennis’

©Studio Dann

Een passie voor beleggen: dat is wat een vermogensbeheerder moet hebben om bij Dierickx Leys Private Bank aan de slag te kunnen. De bank kan dan ook een mooie groei voorleggen, met binnenkort een nieuw kantoor in Leuven. ‘Onze cliënten zijn onze ambassadeurs.’

Dierickx Leys Private Bank, een familiaal bedrijf, is een kleine speler in de markt, maar heeft een sterke reputatie bij de kenners.  De bank positioneert zich als het premiummerk onder de vermogensbeheerders: wie gaat voor expertise en passie, weet Dierickx Leys Private Bank te vinden. ‘Iedereen die bij ons werkt, is gebeten door de beurzen. Bij het ontbijt meteen kijken wat er in het Oosten gebeurd is, en voor het slapengaan de Amerikaanse beurs nog even checken: dat doen ze niet omdat het moet, maar omdat het hen boeit’, zegt CEO Filip Decruyenaere.

Met visie beleggen

‘De cliënt voelt die vakkennis in elk contact’, zegt Decruyenaere. ‘Bij ons moet de relatiebeheerder niet voor elk probleem een andere specialist optrommelen. Cliënten hebben een vaste vermogensbeheerder die elke vraag kan beantwoorden. We zetten bij de rekrutering sterk in op mensen die op die manier kunnen werken’, vertelt Decruyenaere.

Wie bij ons werkt, is gebeten door de beurzen. Bij het ontbijt meteen kijken wat er in het Oosten gebeurd is, en voor het slapengaan de Amerikaanse beurs nog even checken: dat doen ze niet omdat het moet, maar omdat het hen boeit.

Filip Decruyenaere
CEO Dierickx Leys Private Bank

Dierickx Leys Private Bank is om die reden een aantrekkelijke werkplek voor jonge mensen. ‘We krijgen vaak spontane sollicitaties van jonge mensen, omdat ze bij ons het vak kunnen leren. Wij beleggen dan ook met visie. We zijn stockpickers: we analyseren bedrijven grondig en kiezen voor aandelen die het op lange termijn beter zullen doen dan de markt’, gaat de CEO verder.

Ambassadeurs

Die aanpak legt de bank geen windeieren. ‘Ons beheerd vermogen stijgt stelselmatig aan een stevig ritme. Ons eigen balansbeheer is zeer veilig en de financiële resultaten mogen er zijn. Bovendien houden de aandeelhouders een belangrijk deel van het rendement in het familiebedrijf,’ zegt Decruyenaere.

‘Maar de belangrijkste indicator is voor mij klantentevredenheid. En daar scoren we hoog op. Cliënten geven in onze bevragingen aan dat ze graag onze ambassadeurs zijn. Mond-aan-mondreclame is een krachtig wapen. Wie zoekt naar echte kwaliteit, weet ons zo te vinden’, klinkt het.

Het juiste doen in het beheer van vermogens is voor ons belangrijk.

Filip Decruyenaere
CEO Dierickx Leys Private Bank

Meerwaarde in tijden van trackers

Dat geldt ook in een wereld waarin veel jongere beleggers steeds vaker naar trackers en passief beheerde fondsen kijken. ‘We zien dat mensen na een tijdje toch op zoek gaan naar visie op beleggen en een aanpak op lange termijn. Geen trackers in onze fondsen – die hebben in onrustige tijden een versterkend effect, en bovendien weet je dan op den duur niet meer waarin je belegt’, meent Decruyenaere.

De private banker blijft dus belangrijk. ‘Zeker een speler als wij, die vertrekt vanuit de behoefte van elke cliënt. Wil je een klankbord om je eigen beleggingsstrategie af te toetsen? Wil je je beleggingen liever helemaal uitbesteden aan een betrouwbare partner? Of zoek je gespecialiseerd advies om je vermogen veilig aan de volgende generatie door te geven? Al die profielen helpen we verder.’

Ook aan de toenemende eisen rond duurzaamheid van de jongere generatie komt de bank tegemoet. ‘We hebben al jaren een duidelijke visie op ESG in onze beleggingen. Al onze fondsen halen de maximumscore in de duurzaamheidsrating van Morning Star. Onze producten zijn allemaal artikel 8; we gaan ze niet proberen te verkopen als artikel 9, zoals sommige spelers wél doen. Wij ontwikkelen geen specifieke producten rond duurzaamheid: ál onze producten zijn ervan doordrongen. Het juiste doen in het beheer van vermogens is voor ons belangrijk. Ook dat weerspiegelt onze familiale waarden’, besluit Decruyenaere.

Meer weten?

Neem een kijkje op www.dierickxleys.be.

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.