Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. Om hun visie, ideeën en oplossingen te delen met de De Tijd-community. De betrokken partners zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud.
Zowat alle autoconstructeurs focussen vandaag op drie belangrijke sectortrends: digitalisering, verstedelijking en duurzame ontwikkeling. De nieuwe e-tron van Audi voegt de daad ook bij het woord.
Hoe vaak moet ik mijn elektrische wagen opladen? Hoeveel kilometers kan ik nog rijden met de huidige batterijlading? Zijn er wel voldoende laadpunten onderweg? Wie elektrisch wil rijden, stelt zich heel wat vragen. Audi ontwikkelde een app die alle twijfels wegneemt.
Overstappen naar auto’s als de Audi e-tron, het eerste volledig elektrische model van Audi, is cruciaal in de strijd tegen de CO2-uitstoot. Dat bevestigen experten in de materie en wetenschappelijke studies. Maar: hoe snel gaat het? En hoe zit dat eigenlijk met laadpalen?
De eerste volledig elektrische Audi wordt in België gebouwd. Jan Maris, hoofd productie bij Audi Brussels, kent deze game-changer tot in zijn kleinste vezel. Maak kennis met de Audi e-tron prototype, de auto die onze manier van rijden vanaf eind dit jaar zal veranderen.
Audi neemt geen enkel risico met de nieuwe e-tron, de eerste volledig elektrische auto van het merk. ‘We hebben dan ook snel beslist om de batterij zelf te maken’, zegt Wim Verbeiren, verantwoordelijk voor de batterijproductie bij Audi Brussels.
Ook een elektrische auto moet in alle mogelijke omstandigheden functioneren. Audi heeft de prototypes van zijn eerste 100% elektrische SUV dan ook in de meeste extreme omstandigheden aan de tand gevoeld. Eén van de leukste tests was die bij zeer lage temperaturen.