Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Onmisbare apps voor de ondernemer

Griet Daelemans ©Studio Dann

Elke ondernemer heeft een smartphone op zak. Met nuttige apps kunt u de professionele mogelijkheden ervan gevoelig uitbreiden. Drie zaakvoerders getuigen over hun favoriete applicaties.

Volgens de Google Consumer Barometer heeft 77 procent van alle Belgen een smartphone, een stijging van 5 procent in vergelijking met vorig jaar. Uit de meest recente cijfers van Deloitte blijkt dat de Belg gemiddeld 34 keer per dag zijn toestel vastneemt. De helft van alle smartphonebezitters doet dat binnen het kwartier nadat hij wakker wordt. Vooral de apps ervaren we als een belangrijke meerwaarde van onze smartphone. De doorsnee Belg zet een twintigtal applicaties op zijn toestel, naast de vooraf geïnstalleerde. Ook onderstaande ondernemers hebben elk hun eigen favorieten.

‘Honderd keer per dag’

François Gerard - oprichter en managing director van Helpper

Helpper is een online ontmoetingsplaats voor personen die een thuishulp zoeken en hulpvaardige buurtbewoners die iets willen bijverdienen. Voor oprichter François Gerard is zijn smartphone een onmisbaar instrument dat hij gemiddeld 100 keer per dag consulteert.

  • Freshchat en Freshdesk: ‘Freshchat is een messaging app waarmee we communiceren met onze eindklanten. Freshdesk komt van dezelfde ontwikkelaar en centraliseert alle conversaties via e-mail, chat, Facebook en telefoon.’

  • Google Analytics: ‘Google Analytics is nuttig om het gebruik van ons Helpper-platform te meten. Wie gebruikt het, wanneer, vanop welk toestel… Met deze info kunnen we de flow en de inhoud ervan optimaliseren.’

  • KBC Mobile: ‘Deze app is handig als banking tool en voor de opvolging van onze financiën. We gebruiken KBC Mobile ook voor de uitbetaling van onze thuishelpers.’

  • ScanBot: ‘Hiermee kan je via de camera van je smartphone documenten digitaliseren.’

  • Slack: ‘Je kan deze tool vergelijken als een “WhatsApp for business”. Ik gebruik die voor de dagelijkse communicatie tussen onze teamleden. Zo behoudt iedereen het overzicht en vermijden we overladen mailboxen.’

  • Wunderlist: ‘Handige tool voor de opmaak van to-dolijstjes.’


Met Slack vermijden we overladen mailboxen.

François Gerard


‘Makkelijk parkeergeld betalen’

Jan Verlinden - oprichter en zaakvoerder van Ritchie

Ritchie is een limonademerk met een duidelijke knipoog naar de jaren vijftig. Marketeer Jan Verlinden besloot het Belgische familiebedrijf, dat de deuren sloot in 1979, na 22 jaar nieuw leven in te blazen. Hij spendeert dagelijks een halfuur tot een uur op zijn smartphone.

  • Bolero: ‘Bolero is het online beleggingsplatform van de KBC-groep. Met de mobiele app kan je zelf de beurs en je portefeuille altijd en overal in de gaten houden, de aandelenkoersen in realtime volgen, effecten onder de loep nemen, beursnieuws bekijken, orders plaatsen…’

  • Facebook: ‘Dit platform is essentieel voor socialmediamarketing. Het laat een nichespeler als Ritchie toe op een betaalbare manier contacten te leggen met de doelgroep. Via de mobiele app kan dat altijd en overal.’

  • Instagram: ‘Ook Instagram is een belangrijke app voor marketingdoeleinden. Onze herkenbare limonadeflesjes zien er leuk uit. Ze zijn perfect geschikt voor zo’n visueel medium.’

  • Itsme: ‘Dit is een identificatie-app voor je smartphone waarmee je makkelijker toegang krijgt tot allerlei websites en onlinediensten. Ook digitale documenten ondertekenen is hiermee mogelijk.’

  • KBC Mobile: ‘Met deze app ontvang ik betalingen van kleine leveringen aan particulieren en check ik of de klanten betaald hebben. Sinds kort kan je via KBC Mobile ook makkelijk parkeergeld betalen, dat is extra handig als ik limonade in steden moet leveren.’

  • Waze: ‘Waze is een handige verkeers- en navigatietool die je vlot en snel naar je bestemming gidst. De applicatie baseert zich daarvoor op een uitgebreid netwerk van gebruikers die andere bestuurders waarschuwen. Dankzij Waze spaarde ik al uren filetijd uit.’


Dankzij Waze spaarde ik al uren filetijd uit.

Jan Verlinden



‘Betalen zonder veel gedoe’

Griet Daelemans - oprichtster en CEO van KarmaKarma

KarmaKarma maakt individuele porties havermout zonder toegevoegde suikers of additieven. ‘Het zijn hersluitbare on-the-go cups die je klaarmaakt met een scheut heet water, warme melk of yoghurt’, zegt oprichtster Griet Daelemans. Ze werkt elke dag drie tot vier uur op haar smartphone, vaak in combinatie met het werk via de PC.

  • Dropbox: ‘Dankzij deze online-opslagtool synchroniseren we al onze bedrijfsgegevens, documenten en andere bestanden continu over verschillende toestellen. Bovendien kan je alles back-uppen in de cloud. De mobiele app zorgt ervoor dat ik alles altijd bij de hand heb op mijn smartphone.’

  • Hootsuite: ‘Met Hootsuite kan ik onze social media-accounts op Facebook en Twitter beheren op een centrale plek. Je kan ook berichten in de toekomst inplannen. We overwegen weliswaar binnenkort Buffer als alternatief uit te testen. Met de gratis versie van Buffer kan je tot tien posts per account vooruitplannen.’

  • KBC Mobile: ‘Hiermee check ik dagelijks wat binnen- en buitengaat in het bedrijf. Bovendien kan ik er makkelijk betalingen mee uitvoeren, zonder veel gedoe.’

  • FilmoraGo: ‘De app gebruik ik graag om snel en makkelijk videofilmpjes te maken en te bewerken.’


Met Hootsuite beheer ik onze social media accounts op een centrale plek.

Griet Daelemans

Wilt u de mogelijkheden van KBC Mobile ontdekken?
Klik dan hier v
oor meer info.

Of wilt u KBC Mobile meteen proberen?
Download dan de app in uw Android of iOS appstore of via de QR-code.



 

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.