Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Bedrijven besparen gemiddeld 5 procent op hun jaarlijkse reisbudget dankzij ons loyaliteitsprogramma’

Mieke Desbonnets, Head of Corporate Sales Belgium bij Lufthansa Group

Toen de coronapandemie in 2020 wereldwijd het vliegverkeer tot stilstand bracht, kende de passagiersluchtvaart zijn grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Het herstel heeft tijd gekost, maar verloopt inmiddels voorspoedig. ‘Ook het aantal zakelijke reizigers stijgt weer’, zegt Mieke Desbonnets, Head of Corporate Sales van Lufthansa Group.

In 2023 ontving Brussels Airport meer dan 22 miljoen passagiers, een stijging van 17 procent ten opzichte van 2022. Dit is bijna 85 procent van het pre-coronapeil in 2019. Zakelijke reizigers keren ook terug, hoewel hun reisgedrag is veranderd. ‘Passagiers vliegen gemiddeld 25 procent minder vaak voor hun job dan voor de pandemie’, getuigt Mieke Desbonnets van Lufthansa Group, waartoe ook Brussels Airlines behoort. ‘Dit komt onder andere door meer telewerken, videomeetings en kostenbesparingen.’ 

Toch wordt er vanaf deze maand een nieuwe opleving in zakelijke reizen verwacht. ‘De eerste helft van dit jaar was dan ook behoorlijk atypisch door het Belgisch voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie’, aldus Desbonnets. ‘Omdat alles in Brussel plaatsvond, hoefden politici en medewerkers minder te reizen. Ook de Europese verkiezingen zorgden tijdelijk voor een afname. Nu deze achter de rug zijn, zien we weer een toename in zakelijke vluchten.’

Advertentie

Bedrijven kunnen met ons loyaliteitsprogramma tot 5 procent reisbudget besparen

Mieke Desbonnets
Head of Corporate Sales Belgium bij Lufthansa Group

Duurzaamheidstrend en CO₂-compensatie

Tegelijkertijd staan bedrijven onder druk om hun ecologische voetafdruk te verkleinen en hierover te rapporteren, bijvoorbeeld onder de CSRD-richtlijnen of ESG-rapportering. Lufthansa Group speelt hierop in door bedrijven de mogelijkheid te bieden om bij het boeken van vluchten Sustainable Aviation Fuel aan te schaffen. Afhankelijk van de investering kan ook een CO₂-certificaat bekomen worden.

‘Veel kmo’s zetten hun gespaarde punten om in duurzame vliegtuigbrandstof via ons PartnerPlusBenefit-programma’, vertelt Desbonnets. ‘Bedrijven sparen punten op basis van de ticketprijs, vermenigvuldigd met vier. Een ticket van 500 euro levert bijvoorbeeld 2.000 punten op.’

Elke Geraerts: Global Keynote Speaker, CEO at Better Minds at Work
Advertentie

Upgrades naar Business Class via loyaliteitsprogramma

Het PartnerPlusBenefit-programma biedt flexibele mogelijkheden voor het inzetten van gespaarde punten. Bedrijven kunnen deze niet alleen gebruiken voor CO₂-reductie, maar ook voor gratis tickets voor toekomstige vluchten, upgrades naar Premium Economy en/of Business Class en toegang tot comfortabele business lounges op de luchthavens. ‘Afhankelijk van het aantal medewerkers en hun reisafstanden kan een onderneming jaarlijks 3 tot 5 procent besparen op het reisbudget,’ vervolgt Desbonnets.

Advertentie

Via een CO₂-certificaat kan een bedrijf de vluchten voor zijn medewerkers merkelijk verduurzamen

Mieke Desbonnets
Head of Corporate Sales Belgium bij Lufthansa Group

Een extra troef is dat de punten inzetbaar zijn bij alle luchtvaartmaatschappijen binnen de Lufthansa Group, zoals Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa, SWISS, Air Dolomiti en talloze partnermaatschappijen zoals All Nippon, Air China, Singapore Airlines en United Airlines. ‘De punten worden door het bedrijf gespaard en zijn overdraagbaar binnen het personeelsbestand. Zo kan medewerker C perfect de punten gebruiken die collega’s A en B spaarden, besluit Desbonnets. ‘Bovendien blijven medewerkers ook individueel frequent flyer-punten- sparen via ons Miles & More-programma.’

Wist je dat?
  • Reeds 2.300 bedrijven maken gebruik van het PartnerPlusBenefit Programma
  • Kmo’s of freelancers die één tot twee keer per maand vliegen halen er al voordeel uit
  • Gratis inschrijven kan hier
    Indien je je inschrijft voor 31 december 2024, ontvang je een welkomstbonus van 8.000 punten alsook 2 vouchers voor toegang tot de business lounge.
Advertentie
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.