Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Hoe ziet de televisie van de toekomst eruit?

In den beginne was er de radio. Maar sinds de fifties regeert de tv. De voorbije decennia maakte het televisietoestel ingrijpende technologische revoluties mee. Van beeldbuizen tot flatscreens, van kleurentv’s tot ledschermen, van digitale tv naar smart tv en 4K. Samsung heeft altijd al een pioniersrol gespeeld. En vandaag zet de technologiereus QLED 8K op het lanceerplatform. 3 redenen waarom QLED 8K zichzelf the next big thing mag noemen.

QLED 8K is de roepnaam van de nieuwste generatie televisieschermen van Samsung. Met haarscherpe beelden, een maximaal kleurvolume en een levensechte kijkervaring. Waarom er toekomst zit in deze technologie?

1. QLED 8K kan de beelden van de toekomst aan

8K is de standaardresolutie van de toekomst. Niet de verre toekomst, maar de korte termijn. Vandaag investeert Hollywood sterk in 8K-langspeelfilms. Ook een groot deel van de Olympische Spelen in Tokio zal in 8K uitgezonden worden.

2. Eindelijk een echte bioscoopbeleving in huis

De markt schreeuwt om grotere schermen. Terwijl een televisiescherm van 49” enkele jaren geleden al een groot model was, kiezen steeds meer mensen vandaag voor een scherm van minstens 65”. Hoe groter het scherm, hoe hoger de vereiste resolutie. Daarom is 8K ideaal voor grote schermen.

3. Geniet nu al van 8K

Samsung is altijd al een leider en voortrekker geweest in de markt van televisieschermen. Met 8K pakt de Koreaanse technologiereus niet alleen uit met een baanbrekende beeldkwaliteit. Maar ook met een ingrijpende toepassing van artificial intelligence. AI Upscaling – ingebouwd in een QLED 8K-televisie – verwijdert ruis, maakt randen scherper en herstelt details in het beeld zodat je deze in een beter resolutie kan ervaren. En doet dat dankzij machine learning steeds beter. Wie met andere woorden een 8K-scherm koopt, heeft niet zomaar een smart tv, maar een smarter and smarter tv. Een scherm dat onvergetelijke kijkervaringen creëert.

Lees verder

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.