Nieuwe technologieën veroveren ons leven, maar hoe menselijk zijn ze nog? Welk effect heeft technologie en hoe voelen wij ons erbij? In een reeks rondetafelgesprekken koppelen we technologie aan verschillende aspecten in het bedrijfsleven.
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. Om hun visie, ideeën en oplossingen te delen met de De Tijd-community. De betrokken partners zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud.
‘De CIO en de IT-afdeling zijn geen facilitaire diensten meer, maar strategische partners van de gehele organisatie’, zegt Alexandre Vandenbosch van Flexso. ‘Dat maakt de organisatie coherent en efficiënt. Omgekeerd kan de onderneming haar strategische doelstellingen zo afstemmen op haar bestaande en toekomstige informaticaoplossingen.
Als je weet wat je wilt en als je weet wat je klanten willen, dan is het soms verrassend eenvoudig om tot goede oplossingen te komen. Dat bewijzen Bart Sosef, Sales Manager Benelux bij Biobest, en Koen Peters, Competence Lead Customer Experience bij Flexso.
‘De klantenbeleving (of customer experience, CX) van een onderneming staat nergens zolang die niet steunt op een doordachte bedrijfsstrategie’, volgens Marjolein Callant, CX Competence Lead bij Flexso.
Wie met abstracte data werkt, moet die kunnen vertalen naar begrijpelijke inzichten. Dat zeggen Veroniek De Mulder, CEO bij ODTH First Class Logistics, en Günther Heirman, ERP Competence Lead bij Flexso.
Ook in de bedrijfswereld geldt dat een goed begin het halve werk is. Maar hoe zorgt u ervoor dat de planning voor de productie zo correct mogelijk is? En welke rol speelt technologie daarin? Dat weet Stijn Schepers van Flexso als geen ander.
Digitaliseren kan je leren. Dat weten ze ook bij het Leuvense onderzoekscentrum imec. Samen met hun partner Flexso timmeren ze al jarenlang aan een goed evenwicht tussen technologie en menselijkheid. Lisbeth Decneut, hr-directeur bij imec, en Werner Smeets, partner bij Flexso, praten over flexibiliteit, erkenning en de centrale rol van communicatie.
De coronacrisis heeft de verwachtingen van werknemers bijgestuurd. In kleine organisaties zijn deze verwachtingen nog makkelijk te managen, in grote bedrijven wordt dat moeilijker. ‘Technologie kan daar een handje bij helpen’, zegt Werner Smeets, Partner bij Flexso.