shareholder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Aedifica geeft met succes eerste duurzame obligatie uit van 500 miljoen €

Aedifica heeft vandaag met succes haar eerste duurzame benchmarkobligatie geplaatst voor een totaalbedrag van 500 miljoen €. De obligaties worden uitgegeven binnen het kader van Aedifica’s geüpdatete Sustainable Finance Framework. De obligaties zijn uitgegeven met een looptijd van 10 jaar tegen een vaste coupon van 0,75% per jaar. De grote belangstelling van investeerders uitte zich in een orderboek van 1,8 miljard €, ruim 3,6 keer de omvang van de deal. De uitgifte van de duurzame obligatie sluit naadloos aan bij Aedifica's tagline ‘housing with care’ en haar langetermijndoelstellingen inzake duurzaamheid. De opbrengst van deze uitgifte zal worden gebruikt voor de (her)financiering van ecologisch duurzame zorggebouwen zoals gedefinieerd in het geüpdatete Sustainable Finance Framework van de Vennootschap. V.E. heeft een Second Party Opinion opgesteld waarin het Sustainable Finance Framework wordt getoetst aan de relevante internationale normen, waaronder de ICMA Green- en Social Bond Principles. Na de vereffening en toelating tot de handel, gepland op 9 september 2021, zal de obligatie worden genoteerd op de Beurs van Luxemburg (Euro MTF Market).

Stefaan Gielens, CEO van Aedifica, stelt: “Wij zijn zeer verheugd over de succesvolle lancering van onze allereerste duurzame obligatie. De grote vraag van investeerders is een duidelijke blijk van vertrouwen in de strategie van Aedifica. We wensen iedereen uitdrukkelijk te bedanken voor hun steun. Deze duurzame obligatie is een bijkomende bouwsteen in onze langetermijnstrategie inzake duurzaamheid. Het zal ons toelaten om onze duurzaamheidsinspanningen te versnellen en de ecologische voetafdruk van de portefeuille te verkleinen."

ABN AMRO en Morgan Stanley traden op als Global Coordinators voor deze transactie. Belfius Bank, BNP Paribas en ING traden samen met de Global Coordinators op als Active Bookrunners.

Lees hier het volledige persbericht.

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud