shareholder

Ageas rapporteert over tussentijdse resultaten

©Ageas

• Solide resultaten voor de eerste zes maanden, ondersteund door een sterk tweede kwartaal • Sterke prestaties in Niet-Leven en uitzonderlijke elementen in Azië en het VK bepalend voor nettoresultaat tweede kwartaal • 9de opeenvolgende aandeleninkoopprogramma gelanceerd

Nettoresultaat

  • Nettoresultaat na zes maanden bedroeg EUR 606 miljoen tegenover EUR 441 miljoen. De goede start van het jaar werd verdergezet.
  • Nettoresultaat voor Q2 bedroeg EUR 355 miljoen tegenover EUR 194 miljoen.
  • Nettoresultaat Leven voor Q2 is meer dan verdubbeld van EUR 121 miljoen naar EUR 262 miljoen door het uitzonderlijk resultaat in Azië.Nettoresultaat Niet-Leven steeg met 48% van EUR 55 miljoen naar EUR 81 miljoen dankzij de sterke prestaties in België en Portugal en de vrijval voor Ogden in het VK.

Premie-inkomen

  • Het premie-inkomen van de Groep over zes maanden (tegen 100%), exclusief Luxemburg, bedroeg EUR 21 miljard, een stijging van 11%.
  • Het premie-inkomen van de Groep in Q2 (tegen 100%), exclusief Luxemburg, bedroeg EUR 8,2 miljard, een stijging van 7%. Het premie-inkomen Leven nam op vergelijkbare basis toe met 5% tot EUR 6,6 miljard en Niet-Leven met 13% tot EUR 1,6 miljard (beide tegen 100%).
  • Het premie-inkomen van de Groep in Q2 (Ageas’ deel) steeg met 4% naar EUR 3,5 miljard, exclusief Luxemburg.

Operationeel resultaat

  • Combined ratio van 95,7% tegenover 97,8%.
  • Operationele marge producten met intrestgarantie 79 basispunten tegenover 110 basispunten door verschillen in timing voor inkomsten uit investeringen.Operationele marge Unit-linked 22 basispunten tegenover 28 basispunten.

Balans

  • Eigen vermogen van EUR 10,2 miljard of EUR 53,07 per aandeel.
  • Solvency IIageas ratio Groep van 201% inclusief de positieve impact van de recente schulduitgifte.
  • Totale liquide activa Algemene Rekening van EUR 1,7 miljard, waarvan EUR 0,6 miljard gereserveerd voor de Fortisschikking.
  • De Technische verplichtingen Leven exclusief “shadow accounting” van de geconsolideerde entiteiten per 30 juni stegen met 3% naar EUR 73,9 miljard.
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De Partner zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud