shareholder

Kinepolis Group zet vaart achter de transitie naar lasertechnologie

Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis Group en Wim Buyens, CEO van Cinionic

Kortrijk, België, 22 juni 2020 – Cinionic, de cinema-joint venture van Barco kondigt een uitbreiding aan van zijn langdurige samenwerking met Kinepolis en zal het netwerk van de bioscoopuitbater upgraden met zijn RGB+-laseroplossingen. Bioscoopuitbater Kinepolis Group is wereldwijd actief en heeft bijna 1.100 schermen in portefeuille, verspreid over negen landen, waaronder de VS, België, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Canada. Als onderdeel van de lopende transitie naar “all laser” voegt Kinepolis nu ook Cinionics Laser Light Upgrades toe aan de portfolio van nieuwe technologische oplossingen.

Cinionic heeft een jarenlange expertise in lasertechnologie en biedt de grootste portfolio aan laseroplossingen die speciaal ontwikkeld werden voor cinema. Met Laser Light Upgrades kunnen bioscoopuitbaters bestaande projectoren hergebruiken en toch de voordelen van laserprojectie genieten. Dankzij de toevoeging van exclusieve RGB+-lasertechnologie produceren de verbeterde Series 2-cinemaprojectoren meer heldere en duidelijkere beelden, en zijn ze energie-efficiënter en minder onderhoudsintensief. De upgrade kan worden voltooid in slechts vier uur, waardoor de downtime voor de bioscoop tot een minimum wordt beperkt.

"Vanuit onze missie om de beste filmervaring te bieden, is het belangrijk om koploper te zijn in lasertechnologie. We streven er immers naar om ons publiek een all-laser cinemanetwerk aan te bieden", zegt Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis Group. "Net als Cinionic geloven we in innovatie in de bioscoop. Met deze laser upgrades kunnen we een perfecte kwaliteit en ervaring voor onze bezoekers behouden, terwijl we zowel onze initiële investering als de lopende kosten voor de komende jaren laag houden.

Kinepolis zag meteen het potentieel en succes van laserprojectie in met de introductie van zijn premium merk, Laser Ultra, en werd snel technologieleider op dat vlak. In 2018 kondigde Kinepolis een exclusief partnership met Cinionic aan om 300 bioscoopschermen te voorzien van nieuwe laserprojectoren. De aankondiging van vandaag toont aan dat Kinepolis zich blijft inzetten voor laser als de verlichtingstechnologie van de toekomst voor cinemaprojectie. Door zijn bestaande lampprojectoren te upgraden naar de nieuwste standaard brengt het zijn vernieuwingsstrategie in een stroomversnelling. 

"Kinepolis blijft werk maken van nieuwe bioscoopervaringen, en we zijn er trots op dat we die ervaringen kracht kunnen bijzetten met geavanceerde technologische oplossingen en diensten”, aldus Wim Buyens, CEO van Cinionic. "Door vandaag duurzaam te investeren in laser biedt Kinepolis de bioscoopbezoekers van morgen een entertainmentervaring die ongeëvenaard is en beter voor de planeet."

Lees het volledige persbericht hier

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud