shareholder

TRADING UPDATE 3Q19 - Op weg naar gezonde groei en winsttoename in 2019

©Barco

Kortrijk, België, 23 oktober 2019, 7.30 u – Vandaag heeft Barco (Euronext: BAR; Reuters: BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB) de resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal afgesloten op 30 september 2019.

De verkoopcijfers over het kwartaal bedroegen 266,9 miljoen euro, een toename van 7,3% vergeleken met een omzet van 248,7 miljoen euro in het derde kwartaal van 2018. Bij constante wisselkoersen bedroeg de omzetgroei 4,5%.

De bestellingen gedurende het derde kwartaal van 2019 komen uit op 275,6 miljoen euro, een stijging met 13,3% vergeleken met het derde kwartaal van 2018. Bij constante wisselkoersen bedroeg de groei in bestellingen 10,5%.

Het orderboek vanaf 30 september 2019 bedraagt 359,1 miljoen euro, dit is een stijging met 12,4% vergeleken met het derde kwartaal van vorig jaar. Dit is het vierde kwartaal op rij met een groei in het orderboek, een toename die voornamelijk aangedreven wordt door een gezonde vraag naar vervangingsprojectoren voor bioscopen in Europa en Noord-Amerika.

De Entertainment-divisie boekte een double-digit groei in bestellingen en omzet, voornamelijk dankzij de hogere vraag in de bioscoopsector en ook met groei voor Venues & Hospitality in het derde kwartaal na een zwakkere eerste jaarhelft.

De omzet van de Enterprise-divisie daalde licht door een daling van de omzet voor Control Rooms, die gedeeltelijk werd gecompenseerd door een aanhoudende double-digit groei voor ClickShare. De omzet van Control Rooms weerspiegelt een vertraging in de verkoop van UniSee na zes kwartalen van sterke groei na lancering, en ook in vertragingen bij klanten voor een aantal grotere corporate displayprojecten, voornamelijk in de APAC-regio.

De Healthcare-divisie zorgde voor een sterke double-digit omzetgroei dankzij een aanhoudend sterke vraag in zowel het Diagnostisch als in het Surgical-segment.

Op basis van een groeiend orderboek, gezonde sales funnels en de resultaten op vandaag verwacht het management voor 2019 een gemiddelde tot hoge single-digit omzetgroei. Wat de EBITDA-marge voor het volledige jaar betreft, richt het management zich nu op een verbetering jaar-op-jaar van bijna 2 procentpunten.

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De Partner zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud