Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Eerste Belgische Prizeotel is schot in de roos

Connor Ryterski, general manager van Prizeotel ©Frederik Beyens

Designhotel Eilandje, de jongste telg van de bekende designhotelketen Prizeotel, opende afgelopen zomer de deuren in Antwerpen, in een tijd waarin mondmaskers nog verplicht waren en reisrestricties de norm. Een gewaagde, maar geslaagde zet, zo blijkt uit een gesprek met Connor Ryterski, general manager van Prizeotel.

Het is niet evident om te openen in tijden van een pandemie. Hoe doet Designhotel Eilandje het?

‘De boekingen lopen bijzonder vlot. Sinds de opening half juli is de bezettingsgraad van het hotel in Antwerpen al op hetzelfde niveau als dat van de andere succesvolle Prizeotels. Dat is zeer positief, in acht genomen dat een hotel meestal een inloopperiode nodig heeft. Het feit dat de vestiging in Antwerpen meteen al op een hoog niveau kan meedraaien, bevestigt mijn keuze voor deze stad.’

Vanwaar de keuze voor Antwerpen als locatie?

De nieuwe trend wordt bleisure, een combinatie van business and leisure. Gasten verlengen hun businesstrip met een weekend of extra dagje ontspanning.
Connor Ryterski
general manager van Prizeotel

‘Prizeotel is van oorsprong een Duitse keten, dus de meeste van onze hotels bevinden zich in Duitsland. Momenteel zijn we in volle expansie en daarvoor kijken we in de eerste plaats naar onze buurlanden van de Benelux. Die kunnen meteen rekenen op een enthousiast Prizeotel-publiek, want we weten uit ervaring dat we een trouwe fanbase hebben. Antwerpen was voor ons een logische keuze, niet alleen omdat het een bekende stad is met veel toeristische troeven, maar ook omwille van de haven en de vele bedrijven die er zich gevestigd hebben.’

U mikt dus ook op een zakenpubliek?

‘Zeker. Momenteel bestaat ons Antwerpse cliënteel voor de helft uit een zakelijk publiek en voor de helft uit toeristen. We kozen bewust voor het Eilandje omdat die wijk enerzijds trendy en bruisend is en een combinatie van cultuur, uitgaan en horeca biedt. Anderzijds ligt het Eilandje op een boogscheut van de haven, waardoor het ook een aantrekkelijke uitvalsbasis is voor professionals. Ik ben er overigens van overtuigd dat ‘bleisure’ – een combinatie van business and leisure – de nieuwe trend wordt. Het gaat dan om gasten die hun businesstrip verlengen met een weekend of extra dagje ontspanning. Daarvoor is het Eilandje bij uitstek geschikt. Het bruisende, innovatieve karakter van de wijk sluit perfect aan bij het merkprofiel van Prizeotel.’

Hoe zou u dat profiel van Prizeotel omschrijven?

‘Prizeotel is wat we noemen een bestprice-speler: we bieden comfort en kwaliteit op toplocaties tegen een scherpe prijs. Verder staat klantvriendelijkheid en een persoonlijke omgang met de gasten bij ons voorop. Tot slot hebben we een bijzonder sterke merkidentiteit. Elk hotel wordt ontworpen door de bekroonde Egyptische designer Karim Rashid, die bekend staat om zijn uitbundige kleuren en voorliefde voor organische vormen. Elk hotel krijgt bovendien een eigen, uniek design. De lobby van het hotel in Antwerpen ziet er bijvoorbeeld helemaal anders uit dan die van onze hotels in München of Bremen. Toch weet u bij elk hotel meteen dat het om een Prizeotel gaat. Dat maakt ons bijzonder, want vele andere hotelketens hebben een eerder anoniem karakter. Dat kan van Prizeotel niet gezegd worden; onze hotels herkent u meteen.’

KOOP EEN HOTELKAMER EN CHECK IN VOOR VEILIG RENDEMENT

Designhotel Eilandje werkte een unieke formule voor private investeerders uit.

Al vanaf € 135.000 koopt u een gloednieuwe hotelkamer en geniet u van:

  • Verzekerde en geïndexeerde huuropbrengsten, ook als de hotelkamer niet geboekt is!
  • Een aankoop in volle eigendom
  • Een teruggave van de btw op aankoop
  • Een moeiteloze investering, zonder verhuur- of beheerzorgen

Prizeotel maakt deel uit van de beursgenoteerde Radisson Hotel Group.Maak nu uw afspraak via beleginhotel.be of bel 03 336.00.00

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.