Peeters alomtegenwoordig via app

©Photo News

‘Hallo, ik ben Kris Peeters’, zo begint het 3D-filmpje te lopen als u de 3D-app van CD&V downloadt op uw smartphone en voor het partijlogo met Kris Peeters houdt. Helemaal van Belgische makelij, maar wel geïnspireerd door de app die bondskanselier Angela Merkel in de Duitse verkiezingen inzette.

30.000 euro. Dat betaalde CD&V voor het virtuele speelgoed, de app ‘CD&V 2014’, die ontwikkeld is door de Vlaamse bedrijven Jusbox en theworldofwaw uit Sint-Niklaas, Cyborn uit Berchem, 3Dee uit Antwerpen en Bitstream. Gisteren testte Kris Peeters de gimmick al eens uit op het partijbestuur. En het boegbeeld van CD&V bleek er al aardig mee overweg te kunnen, hij liet een virtuele Kris Peeters over de banken van het partijbestuur lopen. Een foto van dat magische moment werd prompt op Twitter gegooid.

Luttele uren na de lancering van de app, verschenen al de eerste grapjes en parodieën, zoals CD&V ook stilletjes had gehoopt.

Niet doen Felix! Niet doen Felix... Oh well... Het is gewoon te leuk :)) #sorryKris ;) pic.twitter.com/eI0WU5hzSn— Felix De Clerck (@F3lixDeClerck) 24 maart 2014

In het 3D-filmpje achter de 3D-app, legt Peeters uit welke visie er schuil gaat achter de verkiezingsslogan ‘Sterker Vlaanderen, sterker land’, die gisteren eveneens werd gelanceerd. ‘We willen mensen en organisaties versterken. In een sterker Vlaanderen, een sterker land en een sterker Europa willen we perspectief bieden: op werk, op zorg, op onderwijs en op betaalbaar wonen. Met economische groei én sociale vooruitgang’, zo oefende Peeters gisteren de verkiezingstaal van CD&V die tot 25 mei als een mantra zal terugkomen.

Volgens partijvoorzitter Wouter Beke worden in de campagne de thema’s bespeeld die leven in Vlaanderen, zoals is naar voren gekomen uit intern kwalitatief onderzoek. ‘De Vlaming ligt wakker van werkgelegenheid, gezondheid, de pensioenen en betaalbaar wonen. En hij wil communautaire rust, de Vlaming is geen vragende partij voor een nieuwe staatshervorming’. Het zijn de thema’s die ook zullen worden bespeeld in de verkiezingscampagne.

Mensen versterken, staat centraal in heel het CD&V-verhaal, dat stapsgewijze is opgebouwd. Het begon bij het boek ‘Het moedige midden’ van CD&V-voorzitter Wouter Beke, het Innesto-congres, het 3D-verkiezingsplan, de verkiezingsslogan en Peeters-app, en als afsluiter: het verkiezingscongres dat op zaterdag 26 april in het concertgebouw van Brugge wordt gehouden, waar de N-VA een dag later ook haar verkiezingscongres houdt. ‘Wij hebben een bilan, een plan en een man. Meer moet dat niet zijn’, besloot Beke gisteren zelfverzekerd.

Kris Peeters staat nu ook letterlijk mee op mijn affiche. #3Dplan @cdenv @MP_Peeters pic.twitter.com/klp7wGqVSL— Marianne Thyssen (@mariannethyssen) 24 maart 2014

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud