Sms-tickets De Lijn zitten fors in de lift

Sms-tickets zijn populair. - Photo News ©Photo News

In 2013 kochten reizigers van de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn meer dan 8 miljoen sms-tickets. Dat is 45 procent meer dan in 2012. Het aantal unieke gebruikers landde op 700.000, een stijging met 29 procent.

Het sms-ticket van De Lijn zit duidelijk in de lift. In 2013 werden er in totaal meer dan 8 miljoen sms-tickets aangevraagd, wat er 2,5 miljoen meer zijn dan in 2012. Dat is een stijging van ongeveer 45 procent. Het aantal individuele gebruikers steeg ook. Via 700.000 unieke gsm-nummers werd een sms-ticket aangevraagd, 160.000 meer dan een jaar eerder. 

De Lijn promoot het sms-ticket als een goedkoper en stipter alternatief voor het klassieke buskaartje. 'Door het sms-ticket besteden chauffeurs minder tijd aan de verkoop van biljetten,' klinkt het bij De Lijn. De biljetverkoop op de bus of tram zelf is sinds 2009 met een derde gedaald. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud