Sodexo blokkeert betaling dienstencheques met Bancontact

©Photo News

Het bedrijf mag sinds kort geen kosten meer aanrekenen voor betalingen met bancontact of visa en heeft de optie daarom helemaal geschrapt.

Sodexo, het bedrijf dat in Vlaanderen verantwoordelijk is voor de uitgifte van dienstencheques, zette de online betaaloptie (via Bancontact, Visa of Mastercard) donderdag stop. De enige overgebleven mogelijkheid is via bankoverschrijving.

Daarmee volgt Sodexo een Europese richtlijn, luidt het bij het bedrijf. Als handelaar mag het niet langer extra betaalkosten voor publieke diensten doorrekenen aan de klant

Een woordvoerster van het bedrijf laat weten dat de maatregel wel maar 3 procent van de gebruikers treft: '97 procent van de klanten betaalt al via overschrijving.'

Het bedrijf zegt ook dat het gebonden is aan het contract dat het afsloot met de Vlaamse overheid in 2015, waarin geen melding wordt gemaakt van de online betaalmogelijkheden. 'Een jaar geleden, in augustus 2017, zijn we wel zelf met een proefproject gestart. Maar slecht een heel beperkt aantal klanten maakte er dus gebruik van.' 

'We betreuren het, maar zoeken naar een oplossing', aldus de woordvoerster. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content