Advertentie

CEO United verdedigt personeel na rel met passagier

©Bloomberg

Oscar Munoz zegt dat het een terechte beslissing was om de veiligheidsdiensten in te schakelen nadat een man weigerde van boord te gaan na een overboeking.

Twee dagen na het incident waarbij een passagier hardhandig uit een vliegtuig werd gesleurd na een overboeking, schaart United Airlines-topman Oscar Munoz zich dinsdag achter zijn personeel.

‘Dat heeft alle bestaande procedures toegepast’, schrijft hij in een brief, waarin hij wel toegeeft onder de indruk te zijn van het incident. Munoz zegt dat zijn personeel de man en drie andere passagiers eerst beleefd had gevraagd om uit te stappen.

We hadden op dat moment geen andere keuze meer dan de veiligheidsdiensten te bellen.
Oscar Munoz
CEO United

Dat moest gebeuren nadat niemand vrijwillig een latere vlucht wilde nemen van Chicago naar de bestemming in Kentucky. Drie personen gingen op de vraag in. Maar de bewuste man verhief zijn stem en werd steeds agressiever.

‘We hadden op dat moment geen andere keuze meer dan de veiligheidsdiensten te bellen’, aldus Munoz. Tijdens die interventie raakte de passagier serieus bezeerd. Andere passagiers reageerden verontwaardigd en maakten beelden waarop te zien is hoe de man door het gangpad naar buiten werd gesleept.

Hoewel Munoz zegt geen spijt te hebben van de beslissing de veiligheidsdiensten in te schakelen, is het incident wel weer een pr-ramp voor de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Het voorval wordt uitvoerig geparodieerd: 

Duizenden passagiers reageerden woedend op de beelden die op sociale media opdoken. Andere maatschappijen speelden dan weer handig op het voorval in. 

Vorige maand was United al eens in opspraak gekomen nadat twee jonge vrouwen die een legging droegen om die reden niet aan boord mochten.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud