Logo
Deze content is een initiatief van Sabato Connect, buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Sabato.

‘Onderweg is geen verloren tijd meer'

Gunther Ghysels: ‘De Galaxy Z Fold2 past eigenlijk helemaal in ons concept: business on the go.’

‘Niemand werkt hier van 9 tot 5. Het werk moet gedaan worden, hoe en wanneer maakt niet uit.’ Zonder flashy kantoor, maar dankzij de juiste technologie altijd aan het werk: een kijk achter de schermen met Gunther Ghysels, CEO van Get Driven.

1/ Tussen de skaters in Hangar K

Hangar K is een hippe buurt in Kortrijk. Tussen de skatefanaten die op, tussen en over trappen en ramps denderen, vinden verschillende start-ups een plek. Get Driven is er eentje van. In 2015 rijpte het idee, in 2017 gingen ze van start en in 2018 kwamen ze met de perfecte software. Get Driven mikt vooral op een businesspubliek. Hun idee? Wanneer je alle verloren tijd in files kan omzetten in concrete werktijd, win je dagelijks makkelijk meerdere uren. Jij levert de auto, Get Driven een competente chauffeur.

Gunther Ghysels: ‘Zakenmensen brengen elke dag uren achter hun stuur door. De files worden elk jaar langer, ook al hadden we een kleine pauze met de coronacrisis. Het gevolg? Eindeloos veel verloren uren. Wij hebben daar een oplossing voor. We zorgen voor een chauffeur die jou veilig naar je bestemming brengt, zodat jij comfortabel in de wagen kunt doorwerken. Een file is op die manier geen tijdsverlies meer.’ Het project sloeg aan, en Get Driven belandde vorig jaar zelfs in de Deloitte’s Technology Fast 50-lijst als een van de snelst groeiende jonge technologiebedrijven.

Get Driven: maak van de file een werkplek

‘Natuurlijk kun je onze drivers ook boeken voor ontspanning. Wie naar een sterrenrestaurant aan de andere kant van het land wil, bestelt daar geen taxi voor. En zelf rijden is geen optie als je een glaasje wilt drinken. Dan komen wij met onze driver langs.’

Get Driven heeft geen wagenpark en pakt niet uit met een flashy kantoor. Hun grootste troef is hun legertje van om en bij de 500 chauffeurs. Die worden vooral onder de studentenbevolking gerekruteerd. Ze krijgen een grondige opleiding, zowel rijtechnisch als psychologisch. Verder is Get Driven een lean machine: met de juiste tools en de juiste ploeg kun je ook op afstand een efficiënte zaak opbouwen. In september 2019 nam Gunther Ghysels zijn eerste vaste werknemer aan, ondertussen heeft hij er zeven.

De onzichtbare ruggengraat van het bedrijf is de software. En die is in handen van Gunther Ghysels: ‘Ik sta met een smartphone op en ik ga er mee slapen. Ik heb helemaal geen IT-opleiding, ik heb marketing en businessmanagement gestudeerd. Maar de sector boeit mij enorm, en ik heb mij met vallen en opstaan ingewerkt.’

Gunther Ghysels: ‘Ondanks de crisis zijn we toch in Londen opgestart. We rekenen erop dat we na de hele coronaperiode een grote stap vooruit kunnen zetten.’

‘Elke dag heb ik zo’n 8 à 9 uur schermtijd - een complete werkdag dus. Mijn oorspronkelijke tools waren een smartphone en een laptop, maar de nieuwe Galaxy Z Fold2 is een geschenk uit de hemel. Omdat hij uitgeklapt een ultragroot scherm heeft, heeft deze Samsung geen grenzen meer. Ik heb met dit ene apparaat toegang tot alles: ik werk met Word en Excel, ik kan high resolution campagnebeelden downloaden en het communicatieplatform Slack staat constant aan.’

Voor Ghysels is de Samsung nu al een onmisbaar werkinstrument. ‘Ik ben veel onderweg. Ik reis voortdurend tussen Duitsland en België, ook met de trein en het vliegtuig. Onderweg is nu geen verloren tijd meer, ik kan gewoon doorwerken. Op die manier past de Galaxy Z Fold2 eigenlijk helemaal in ons concept: business on the go.’

2/ Londen en Berlijn via smartphone

31 oktober 2020 opende Get Driven een nieuw filiaal in Londen. Door alle coronaperikelen was het niet meteen de geschikte periode. ‘Ik had het mij wel anders voorgesteld. Maar we doen verder. We zitten nu dus in Kortrijk, in Berlijn en in Londen. Ondanks de crisis hebben we de opstart in Londen toch doorgezet, we rekenen erop dat we na de hele coronaperiode een grote stap vooruit kunnen zetten. We bereiden nu de weg voor.’

'Het werk moet gedaan worden, hoe en wanneer maakt niet uit. En dan is een performante gsm die uitgeklapt kan worden tot een mini-tablet onmisbaar.’
Gunther Ghysels
CEO van Get Driven

De voorbije twee jaar is Get Driven duidelijk stevig gegroeid. Gunther Ghysels: ‘Ik ben nu vooral op zoek naar partnerships. Daarvoor benaderde ik bijvoorbeeld MasterCard, American Express, Resengo en enkele automerken. Bij een aankoop zou je Get Driven-punten kunnen krijgen waarmee je een tegoed opbouwt. Maar ook dat is moeilijk in deze coronaperiode, face-to-face meetings zijn bijna uitgesloten.’

Ghysels’ Samsung werd de afgelopen weken zijn belangrijkste tool.  ‘Vroeger gebruikte ik mijn gsm en mijn computer, nu gaat alles met mijn Galaxy Z Fold2. Grafieken doorsturen, meetings leiden en tegelijkertijd via verschillende schermen nog extra info doorsturen: het is allemaal mogelijk. Vanwaar dan ook.’ Gunther Ghysels gelooft dan ook niet in een job van 9 to 5. ‘Niemand werkt hier op die manier. Het werk moet gedaan worden, hoe en wanneer maakt niet uit. En dan is een performante gsm die uitgeklapt kan worden tot een mini-tablet onmisbaar.’

3/ Bij de chauffeur

Een driver bij Get Driven heeft geen saaie job. Hij of zij – er zijn ongeveer evenveel mannelijke als vrouwelijke drivers - mag gewoonlijk met een mooie wagen op stap. Of het kan een doorsnee gezinswagen met een speciale missie zijn. ‘Sommige opdrachten springen er echt uit. Zo wou iemand met zijn gezin op skivakantie. Ze namen het vliegtuig en een driver reed hen achterna met een busje vol materiaal. En leuk: onze driver mocht ter plekke blijven en mee op de latten staan.’

Get Driven zorgt in deze beperkte tijden ook voor creatieve oplossingen. ‘Een fabrikant van vloerbekleding zag door corona alle beursdeelnames afgelast worden. Zij bouwden in een minibusje een rijdende beursstand op. Onze driver rijdt daarmee door Europa, en in enkele steden komt de plaatselijke vertegenwoordiger het busje omtoveren tot een beursstand.’

Gunther Ghysels: ‘Elke dag heb ik zo’n 8 à 9 uur schermtijd - een complete werkdag dus.’

Klanten kiezen hun driver zelf via de app. ‘Al is dat toch aan enige beperkingen onderworpen. De foto’s op ons platform hebben we geblurd om discriminatie uit te sluiten. De meeste drivers hier in België zijn studenten. In het buitenland maken we gebruik van parttimers, maar dat statuut is voor ons bedrijf in België niet haalbaar.’

In België zou Get Driven zijn drivers graag een flexijobstatuut aanbieden. ‘Dat zou het wat “vaster” maken. Nu krijgen ze naast hun vergoeding, allerlei bonussen: kortingen bij Suit Supply, tickets voor Kinepolis. Als ze voldoende uren gereden hebben, komen ze zelfs in aanmerking om een week met een blitse sportwagen rond te rijden.’

GET A WASH

Vorig jaar startte Gunther Ghysels met Get a Wash, een uitbreiding van Get Driven. Een ploeg studenten gaat ter plekke auto’s wassen. Niet bij particulieren, maar wel bij bijvoorbeeld leasingfirma’s, verhuurbedrijven of concessionarissen die hun wagenpark moeten opfrissen.

Lees verder

Logo
Deze content is een initiatief van Sabato Connect, buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Sabato.