sabato

Belgiës bekendste modefotograaf stelt zijn Instagram-feed te koop

©Courtesy of IDEA

Willy Vanderperre bundelt zijn 1.500 Instagram-posts - gaande van modeshoots tot impressionante reclamecampagnes en persoonlijke uitspattingen - in drie nieuwe boeken. Wie de digitale voetafdruk van de topfotograaf in print wil, zal zich moeten haasten.

Noem Willy Vanderperre gerust de grootste modefotograaf van ons land. Sla een magazine open en de kans is groot dat hij zowel de advertenties van Prada, Raf Simons en Dior fotografeerde als de nieuwste modeshoots voor Vogue, AnotherMag of The New York Times Style Magazine. 

Willy Vanderperre ©Fashion in Antwerp

In zijn twintigjarige carrière beperkte Vanderperre zich niet alleen tot fotografie: hij pakte evengoed uit met videoclips en de kortfilm ‘Naked Heartland’. Nu lanceert hij drie nieuwe boeken die al zijn Instagram-posts en op zijn fotografie geïnspireerde posts bundelen.

Voor wie het te kort dag is om naar New York te vliegen om een gesigneerd limited-editionexemplaar te bemachtigen tijdens de Dover Street Market New York Art Week, kan de boeken vanaf zaterdag online bestellen. 

De titels van twee ervan - ‘865’ en ‘1500’ - zijn niet lukraak gekozen: ze verwijzen naar het aantal Instagram-posts in de boeken. Op hetzelfde moment komt ook een derde boek uit: ‘485 Remixed’ bevat geposte beelden van zo’n 200 artiesten die zich op Vanderperres werk hebben geïnspireerd. 

In 2015 deed de fotograaf dat kunstje al eens voor en verkocht hij in enkele dagen zijn eerste Instagram-boek ‘635’ uit. Ook toen werkte hij samen met de in Londen gebaseerde uitgever Idea, niet toevallig een grote fan van Instagram. De lancering van het boek deelde de uitgever met niet minder dan 370.000 fans en liet zo de traditionele media links liggen. 

Ook fervente ‘grammer’ Vanderperre deed de aankondiging op zowel zijn persoonlijke- als nieuwe businessaccount @wvwillyvanderperre. Dat laatste maakte de fotograaf recentelijk aan om er elke 15de van de maand ‘Collectible Items’ in beperkte oplage te verkopen. Zo pikt ook hij zijn graantje mee van de gigantische winkel die Instagram geworden is

5x shots waar u binnenkort door bladert in plaatst van te scrollen

View this post on Instagram

Robbie + Mickey #mickeymouse #happybirthday #90

A post shared by willyvanderperre (@willyvanderperre) on

View this post on Instagram

Dior Couture Dior Magazine

A post shared by willyvanderperre (@willyvanderperre) on

‘865’, 55 euro, 500 exemplaren waarvan 100 online verkrijgbaar en ‘1500’, 50 exemplaren waarvan 30 online verkrijgbaar, 475 euro. Beide boeken, ‘865’ en ‘1500’, komen samen uit met het boek ‘485 Remixed’ en worden op 3 mei gelanceerd tijdens de Dover Street Market New York Art Week. Online kan u de boeken kopen vanaf zaterdag 4 mei op Idea



Advertentie
Advertentie