Advertentie
Advertentie
sabato

De mode voor zomer 2021: brands en trends

©Laurence D'Ari

We mogen deze zomer terug gezien worden, so dress to impress! Deze trends en modelabels helpen je alvast op weg

Strandloper

Het ideale zomerschoeisel? Espadrilles, teenslippers, loafers, sandalen, docksides, muiltjes, noem maar op. Alles behalve rubberlaarzen. Die lijken gereserveerd voor het regenachtige najaar. Toch lanceert Aigle een zomerse colourblockvariant van zijn iconische Malouine. Dat model werd niet toevallig vernoemd naar de inwoners van het Bretonse kuststadje Saint-Malo. Het is namelijk de perfecte strandlaars.

©Najoti Malouine

Kleurrijke maritieme vlaggen waren de inspiratiebron voor het wit-blauw-en-gele colourblockmotief. Designers van dienst waren Aurélien Arbet, Jérémie Egry en José Lamali, alias Etudes Studio. Je kent ze misschien van hun geslaagde collab met Adidas enkele jaren geleden. Sinds januari zijn ze de eerste artistiek directeuren ooit van de rubberlaarzenpionier, die al sinds 1853 ‘botten’ maakt. De huidige zomercollectie is de eerste uit de koker van dit trio.

Aigle is in handen van de Maus-familie, die ook Lacoste, Gant en Kooples in portefeuille heeft.

60 euro, aigle.com

Winkelwissel

Op 6 juni opende in Antwerpen de eerste flagshipstore van La Collection. Dat Belgische merk hangt in de kast van menig Vogue-stylist en wordt verkocht in de luxewebwinkels Net-à-Porter en MatchesFashion.

©Laure Van Hijfte

Het modeavontuur van oprichtster Florence Cools begon tien jaar geleden met de multimerkenboetiek Damoy. Die vormt ze nu dus om tot haar flagship. Dit najaar wordt de collectie uitgebreid met accessoires en schoenen. Ook nog in de pijplijn: een unisekscollectie, mannenkleding én winkels in het buitenland.

Steenhouwersvest 46 in Antwerpen, lacollection.be

Broekventjes

Een merk dat alleen mannenbroeken maakt? Het klinkt als een bizar businessmodel. Wat ben je immers met een broek zonder een trui? Maar het blijkt te werken. Kijk maar naar Mr. Marvis, een Amsterdams online-only merk dat vijf jaar geleden werd opgericht en in mei een pop-upwinkel in Antwerpen opende – in Amsterdam heeft het merk een eigen boetiek.

Mr. Marvis begon omdat Steven Vrendenbarg jarenlang tevergeefs naar de perfecte korte broek zocht. Toen hij die eindelijk wél vond, bleek ze het jaar erna uit de collectie en herbegon de zoektocht. In 2016 nam hij met twee vrienden het heft in eigen handen en lanceerde Mr. Marvis.

©Mr. Marvis

Aanvankelijk bracht het merk één short uit, genaamd The Original. Later volgden zwembroeken, kinderbroeken en lange broeken. Intussen heeft het negen modellen shorts en broeken in de collectie, in meer dan vijftig verschillende kleuren. Zodra een item gelanceerd is, raakt Mr. Marvis niet meer aan de pasvorm. Alleen het kleurengamma wordt uitgebreid. Alle broeken worden volgens het bedrijf op een eerlijke manier gemaakt in Portugal met duurzame kwaliteitsmaterialen.

Schuttershofstraat 42 in Antwerpen
(pop-up tot eind augustus), mrmarvis.com

Zonnewijzer

Ook in de horlogeriewereld sijpelen de duurzaamheidseffecten binnen. Cartier lanceert deze splinternieuwe Tank Must met een mechanisme dat werkt op zonne-energie, SolarBeat. Een primeur voor het Franse juweelhuis. De zonnecellen zitten verstopt in de Romeinse cijfers en zorgen ervoor dat je de oplaadbare batterij pas over 16 jaar moet vervangen. Het horlogebandje is gemaakt van appelafval.

©Cartier

Vanaf 2510 euro, cartier.com

Briljante bril

Echte durvers en overtuigde hipcats zie je deze zomer rondlopen met rechthoekige of ‘cat eye’-zonnebrillen. Maar ook wie flaneert met een oversized seventiesmodel – zoals het nieuwste design van het Belgische merk Laurence D’Ari – is on trend. Van het tweekleurige montuur ‘Curious’ in zwart-wit acetaat bestaan er slechts twaalf exemplaren.

©Laurence D'Ari

Laurence D’Ari is het merk van Laurence Bourguignon, een Antwerpse met Knokse roots. Ze was al een fervente zonnebrillenverzamelaar toen ze in 2016 besloot haar eigen collectie te lanceren. Haar signatuur? Vintage geïnspireerde statementmonturen in uitgesproken vormen en kleuren. Of wat dacht je van een achthoekige bril in terrazzoachtig acetaat? Alle brillen worden handgemaakt in een atelier in Veneto, Italië.

720 euro, alleen te koop via laurencedari.com

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie