Site van de Week: Arcelor Mittal TV

Als een bedrijf zichzelf 'een van de beste ondernemingen ter wereld' noemt en meent dat het 'geschiedenis aan het schrijven' is, klinkt dat als onbeschaamde reclame. Maar eigen lof kan ook best interessant en interactief zijn, zo bewijst Arcelor Mittal.

's Werelds grootste staalbedrijf ontstond vorig jaar uit de fusie van het Indiase Mittal met het Europese Arcelor en heeft sindsdien hard gewerkt aan zijn imago, met name in dit deel van de wereld. Een belangrijk instrument in die campagne is de website 'creating history'. Arcelor Mittal vertelt er het verhaal van de fusie en haalt daarvoor alle (technische) tools uit de kast.

Centraal staan korte documentaires die elk een ander onderdeel van de fusie belichten. Zo gaat de jongste episode over de rol van het bedrijf in de bouwsector, maar ook de onderzoeksactiviteiten, de impact op het milieu of de relatie met de aandeelhouders kwamen al aan bod. De webfilmpjes duren zo'n 4 minuten en tonen vaak beelden van achter gesloten deuren die voor een buitenstaander best interessant zijn. Nieuwe episodes verschijnen om de 14 dagen op maandag.

Zoals dat hoort op het web deze dagen is er flink wat interactiviteit voorzien: gebruikers kunnen commentaar achterlaten op een flmpje en het een score meegeven. Naast de webdocumentaires biedt de site ook de mogelijkheid om vragen te stellen aan CEO Lakshmi Mittal en een blog die bovendien doorlinkt naar andere informatie. Zo klikt u vanuit een verslag over het bezoek van de Spaanse koning aan de Arcelor fabriek in Luxemburg door naar de speeches van die dag, een krantenverslag en opnieuw een videoverslag. Een RSS-feed en het gebruik van thematische trefwoorden (zogenaamde tags) maken het interactieve plaatje compleet.

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect