Advertentie

Croky blundert met internetcampagne

Webnamen zijn een zeldzaam goed: eens iemand de hand weet te leggen op een domeinnaam is die onherroepelijk uit de markt. U mag dat logisch vinden, maar toch laten zelfs ervaren spelers zich soms nog vangen. Zo stuurde het reclamebureau van chipfabrikant Croky vorige week een trotse mail aan een aantal Vlaamse bloggers met de vraag om hun ongezouten mening te geven over een nieuwe smaak van het merk. Ze konden hun voor- of afkeur bijvoorbeeld kwijt in een videofilmpje dat Croky dan op de website www.maakofkraak.be zou plaatsen.

Een leuk idee waar waarschijnlijk heel wat tijd aan gespendeerd was, behalve dan de vijf minuutjes dat het duurt om de website in kwestie te laten registeren bij DNS. Een van de bloggers ontdekte dat maakofkraak.be nog steeds op een trotse eigenaar wachtte en de rest van het verhaal laat zich raden: nog voor Croky zijn eerste filmpje kon plaatsen stond de website al op naam van blogger Pietel.

Die liet zich gelukkig voor de chipsverkoper vrij snel overhalen om de naam weer vrij te geven, in ruil voor een karrevracht Croky chips op de jaarlijkse Bwards, het prijzenfestival van de Belgische bloggers. Of hoe ook de meest uitgekiende marketingcampagne kan struikelen over evidente details.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud