Advertentie

Informatie belangrijker dan communicatie

Mensen gebruiken voor het eerst het internet vaker voor informatieve dan voor communicatieve doeleinden. Dat toont de Internet Activity Index (IAI), een samenwerking tussen de Online Publishers Association en Nielsen/NetRatings aan. In september 2004 ging 41 procent van de activiteiten naar content en 39,8 procent naar communicatie. Aan de basis van de verschuiving zouden specifieke gebeurtenissen als de Amerikaanse presidentsverkiezingen en de start van de Amerikaanse football- en baseballcompetitie liggen.

Het internetgebruik werd voor de studie opgedeeld in vier categorieën, namelijk content (het opzoeken van informatie), communicatie (chatten en e-mailen), commerce (handelsactiviteiten) en search-acties. Terwijl vooral content en communicatie streden voor de eerste plaats, bleven commerce en search eerder ter plaatse trappelen. Analisten merkten ook op dat naast de presidentsverkiezingen en de start van belangrijke sportieve competities, ook het orkaanseizoen en een verschuiving in het aantal breedbandverbindingen aan de basis van de wissel liggen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud