On line shoppen vooral bij bank en reisbureau

De Belgische consument doet steeds vaker een beroep op het internet om zijn reis of financiële verrichting te regelen. Toch blijft hij daarnaast menselijk contact en traditie doorslaggevend vinden. Dat blijkt uit de studie, uitgevoerd door Coleman Parkes in opdracht van BT, over het on line consumptiegedrag van de Belgen.

De studie onderzocht welke houding consumenten aannemen tegenover de verschillende opties die zich aan hen aandienen bij hun contacten met de reissector, de financiële sector, de kleinhandel en de nutsbedrijven. Uit de resultaten bleek dat internetcommunicatie vooral in de financiële sector (24 procent) en de reissector (21 procent) aan belang wint. In de kleinhandelsector en bij de nutsbedrijven verkiezen ze eerder een persoonlijke aanpak.

In alle vier de sectoren blijven menselijk contact en traditie van doorslaggevend belang. Vooral bij de kleinhandel zegt 78 procent van de Belgische consumenten dat ze nog altijd liever zelf naar de winkel gaan. Voor de financiële en de reissector komen daar ook nog snelheid en communicatiegemak bij. De studie werd uitgevoerd bij ongeveer 1.900 personen in Europa, Azië en Oceanië, waaronder 1.261 Europeanen tussen de 18 en de 55 jaar.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud