Advertentie

Web 2.0: De hype ontcijferd

Marketeers hebben een nieuw knuffelwoord ontdekt en bestempelen de laatste maanden zowat alles met de term '2.0', een gewoonte die komt overwaaien uit de softwarewereld.

Het toevoegsel staat voor een fel aangepaste en verbeterde versie die de oude in de schaduw zet. Wie als bedrijf een beetje mee wil zijn gaat dus op zoek naar de 'werknemer 2.0' en herlanceert zijn site volgens de principes van 'web 2.0'.

Die laatste term lag aan de basis van de hele beweging en staat inderdaad voor een aantal basisprincipes die de manier van communiceren via het net grondig veranderen. Wie echter wil doordringen tot de (economische) logica achter web 2.0 rijdt zich al snel vast in hippe termen als 'user generated content' of technische toverwoorden als XML en AJAX.

Geen nood, er is deze dagen ook een spoedcursus voor niet-techneuten beschikbaar. In een geniaal gemonteerd filmpje van minder dan 5 minuten legt de Amerikaanse professor Michael Wesch uit waarom ook u maar beter kunt beginnen nadenken over web 2.0.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud