Blix.com: Maak eens een enquête

De bekende portaalsite Yahoo doet alle moeite om uit de schaduw van zoekgigant Google weg te raken. Het inlijven van een aantal hippe internetbedrijven moet dit mee helpen bewerkstelligen. Bix.com is daar een voorbeeld van. Het is een website waar mensen aan de meest uiteenlopende enquêtes kunnen deelnemen.

Op de Bix-site kan iedereen zelf een enquête starten met foto's of filmpjes, waaruit bezoekers de leukste, knapste, beste of andere kunnen kiezen. Zoals het vandaag hoort op internet kan iedere bezoeker zelf een foto of filmpje toevoegen. Het idee is even simpel als succesvol: de site is pas sinds deze zomer online en heeft sindsdien al meer dan een miljoen bezoekers over de virtuele vloer gehad.

Yahoo is al enige tijd op het overnamepad. Het kocht eerder de fotosite Flickr, de gedeelde kalender Upcoming.org, videobewerkingssite Jumpcut en del.icio.us, waar mensen hun favorieten met elkaar kunnen delen.

Interactiviteit zorgt voor hoge bezoekersaantallen en dus voor meer inkomsten via advertenties. Volgens sommigen zet Yahoo zich, mede door al deze overnames, zelf in de etalage. Op de zogenaamde Shoemoney-blog kan u bijvoorbeeld 10 redenen lezen waarom Microsoft in 2007 Yahoo zal overnemen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud