Ja, er is een alternatief voor Google

'Wist je dat meer dan drie vierde van de mensen allemaal dezelfde zoekmachine gebruiken om informatie te vinden', lezen we op de 'Information Revolution'-website. De site maakt deel uit van een opmerkelijke reclamecampagne, die de voorbije dagen het Britse straatbeeld sierde. Ook in de metro doken grote affiches op, waarbij telkens alternatieve zoekmachines werden aanbevolen.

Aangezien het om een zogenaamde 'teaser campaign' ging, was niet meteen duidelijk wie er achter de actie zat. De naam van het bedrijf dat de domeinnaam information-revolution.org registreerde, Profero, leidde echter tot de openbaring. Profero bleek namelijk het marketingbureau van zoeksite Ask.com. Intussen hebben de verantwoordelijken achter Ask.com toegegeven dat ze achter de omstreden Britse 'guerilla marketing campagne' zitten om gebruikers bij marktleider Google weg te lokken. Volgens Ask.com is die overheersing van één zoekmachine erg gevaarlijk. 'Voor je het weet beheerst Google je hele leven', staat er op de campagnesite.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect