Met 12 miljoen vrienden naar de film

Surfers worden deze dagen constant aangepord om websites niet alleen te raadplegen, maar ook zelf mee te bouwen. Zo leven sites als YouTube of Digg volledig van de vrijwillige en overvloedige bijdragen van hun gebruikers. Flixster past datzelfde model nu toe op informatie over en recensies van (bioscoop)films.

In tegenstelling tot een klassieke site als IMDB wordt bij Flixster vooral de nadruk gelegd op de mening van surfers en worden die ook onderling met elkaar in contact gebracht. Zo krijgt men op de homepage een overzicht te zien van nieuwe recensies door vrienden en wordt hun mening ook steeds getoond wanneer men een filmfiche opvraagt.

Zoals bij zoveel sites wordt ook Flixster dus interessanter naarmate men meer vrienden uitnodigt. Die tactiek lijkt te werken, want de site telt ondertussen bijna 12 miljoen gebruikers, samen goed voor niet minder 388 miljoen recensies. Het maakt van Flixster de snelst groeiende filmsite op het net.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect