leading story

Adidas meteen op achterstand met nieuwe shirts Rode Duivels

De Rode Duivels liggen opnieuw beter in de markt voor sportsponsoring. Na de dubbele nederlaag in 2009 van de Rode Duivels tegen Bosnië-Herzegovina haakte het Amerikaanse sportmerk Nike af als kledingsponsor van de Rode Duivels. Ook de concurrenten Adidas en Puma zagen er toen geen brood in. De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) was toen maar al te blij dat hij het veel minder bekende Qatarese merk Burrda voor vier jaar kon strikken. Burrda was op dat ogenblik de truitjessponsor van de Engelse club Wolverhampton en de nationale teams van Qatar en Koeweit. De wederopstanding van de Rode Duivels in de aanloop van het WK en de mooie prestatie in Brazilië, zette de Rode Duivels (vandaag op de vijfde plaats in de wereldrangschikking) opnieuw op de radar van de grote sportmerken. Toen Burrda aarzelde om het contract na vier jaar te verlengen, zag het Duitse Adidas in de aanloop naar de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2016, meteen zijn kans.