leading story

Gillette koopt voor 100.000 euro baard hoofdredacteur Bild

Met een simpele tweet 100.000 euro ophalen voor het goede doel: die stunt haalde Kai Diekmann, de hoofdredacteur van het Duitse boulevardblad Bild, gisteren uit. Diekmann, die graag in de kijker loopt, stuurde donderdagavond via Twitter een berichtje de wereld in waarin hij zich bereid verklaarde zijn baard af te scheren in ruil voor 100.000 euro. Dat geld zou hij schenken aan de actie Ein Herz für Kinder, die de uitgeefgroep Axel Springer in 1978 samen met Bild in het leven riep en die zich onder meer inzet voor kinderziekenhuizen en kleuterscholen. De reacties op Diekmanns tweet waren aanvankelijk bescheiden: enkele twitteraars boden kleine geldsommen. Maar gisternamiddag weerklonk een paukenslag toen Procter & Gamble-dochter Gillette plots met de gevraagde 100.000 euro over de brug kwam. De Amerikaanse multinational zal de som delen met Edeka, de grootste Duitse supermarktengroep. De schenking krijgt vanavond haar beslag tijdens de benefietshow ‘Spendengala’ op de televisiezender ZDF.