Advertentie
Advertentie
onze mening

Ondermaatse communicatie

De beurs heeft Frans Muller gisteren niet het voordeel van de twijfel gegund. Het aandeel Delhaize kreeg een oplawaai van meer dan 7 procent. Dat oogt overdreven streng, maar is dat zo? Er zijn veel vraagtekens en Delhaize heeft de kans gemist om die meteen de wereld uit te helpen. Als de retailer uit het vaatje van pakweg Bekaert had getapt en meteen een persconferentie had georganiseerd, had veel minder gespeculeerd kunnen worden. Nu moeten beleggers het doen met een droog persbericht voorbeurs. Akkoord, tijdens een persconferentie zal een pas voorgestelde CEO, die nog niet officieel in functie is, geen uitspraken over de toekomst doen. Maar ze biedt alle betrokken partijen wel de kans om hun verhaal te doen. Nu is het wachten op de in mei uitgestelde Capital Markets Day. De keuze voor een nieuwe datum daarvoor wordt overgelaten aan Muller, hoewel die pas op 8 november officieel CEO wordt. We klaagden eerder al aan dat de troonopvolging bij Delhaize erg rommelig georganiseerd wordt. Maar de retailer blijkt hardleers en volhardt in een communicatiestrategie die een Bel20’er onwaardig is.