Advertentie
Advertentie
leading story

RTBF doet wat VRT niet doet

De hoofdredacteur van de RTBF-nieuwsdienst, Christian Dauriac, werd gisteren op staande voet ontslagen. De RTBF gaf geen details over de reden achter zijn dwingend vertrek, maar volgens Le Soir deed de hoofdredacteur van het tv-journaal homofobe uitspraken. Een van zijn medewerkers zou daarover klacht hebben ingediend bij de personeelsdienst van de RTBF. Omdat dit de druppel was die de emmer deed overlopen, riep de publieke omroep meteen zijn raad van bestuur bijeen om het probleem te bespreken.