Medialaan neemt leiding in nieuwe mediagroep

Medialaan neemt de bovenhand in de nieuwe mediagroep. ©BELGA

Peter Bossaert, huidige CEO van Medialaan, wordt de nieuwe sterke man in de combinatie van Medialaan en de Persgroep Publishing (De Morgen, Het Laatste Nieuws).

Begin oktober nam De Persgroep, in ons land uitgever van onder meer De Morgen en Het Laatste Nieuws, VTM-moeder Medialaan volledig over. De Persgroep bezat al 50 procent van Medialaan, maar lijfde toen ook het belang van Roularta van 50 procent in. 

Nu raken meer details bekend over de combinatie van Medialaan en De Persgroep Publishing, de Belgische tak van de mediagroep. In het hertekende directiecomité neemt Peter Bossaert, de huidige CEO van Medialaan, de leiding als CEO. Hij krijgt een quasi volledig Vilvoords team onder zich. 

625 miljoen
Gecombineerde omzet
Medialaan en De Persgroep Publishing boeken een gezamenlijke omzet van 625 miljoen euro.

Zowel Nathasja Van Bael (CFO), Erwin Deckers (CCO, contentbaas), Dirk Lodewyckx (CMO) en verkoopsdirecteur Ben Jansen hebben een verleden bij de mediagroep boven VTM, Q, Joe en andere multimediale merken. Vanuit moederentiteit De Persgroep komt ook Rudy Bertels (COO) over. Binnen de moedergroep De Persgroep, die ook in Nederland en Denemarken activiteiten heeft, blijft Christian Van Thillo uiteraard de scepter zwaaien als CEO. 

Voorlopig zijn alleen details bekend over het directiecomité. Welke gevolgen de integratie heeft op de werkvloer is niet duidelijk. Op 1 januari schoot wel al de gezamenlijke advertentieregie van beide mediagroepen, die al in gang was gezet voor de volledige overname, uit de startblokken. 

De gecombineerde mediagroep stelt 1.669 mensen tewerk en boekt een omzet van 625 miljoen euro. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content