Proximus sluit deal met Disney rond Disney+

De Avengers-saga is een van de films van 'Marvel', een van de vijf werelden van Disney op Disney+. ©AFP

De telecomoperator Proximus gaat in zee met Disney voor de lancering van diens streamingdienst Disney+ op 15 september.

Proximus-klanten die al betalen voor de zenderpakketten voor digitale televisie All Stars of All Stars & Sports, krijgen vanaf 15 september een jaar toegang tot Disney+, de onlinestreamingdienst van Disney die op die dag in ons land van start gaat. Dat is de essentie van de samenwerking die Proximus en Disney donderdag aankondigden.

Disney en Proximus slaan samen razendsnel terug, nog geen dag na de aankondiging van VTM-moeder DPG Media en Telenet dat ze samen het Vlaamse streamingplatform Streamz boven de doopvont houden. De deal tussen Disney en Proximus is pijnlijk voor Telenet. Dat zag sinds mei 82 Disney-films verdwijnen uit de catalogus, omdat Disney ze voorbehield voor Disney+.

Promoties

Niet-Proximus-klanten krijgen vanaf vandaag de kans zich vooraf te abonneren op het onlinekijkplatform. Disney veranderde zijn portaalsite voor Disney+ in België naar een preview van het platform met de optie zich te abonneren. Het zet een speciale promotie op, waarbij geïnteresseerden tot 14 september een jaarabonnement voor 59,99 euro kunnen afsluiten. De normale jaarprijs is 69,99 euro.

59,99 euro
Promotie
Disney opent de aanval langs alle kanalen. Wie nu al registreert, betaalt minder.

Proximus probeert met de deal zijn digitale tv-paketten All Stars en All Stars & Sports, waarop het sinds maart entertainment voor de hele familie bundelt, een duwtje in de rug te geven. De klanten van de bundel krijgen vanaf 15 september de mogelijkheid hun jaar gratis toegang tot Disney+ te activeren, zonder dat de prijs van de bundel daardoor stijgt.

Klantenbasis

Wie de All Stars en All Stars & Sports-bundels nog niet afneemt, kan tot eind oktober klant worden met een korting van 5 euro per maand. All Stars komt drie maanden lang voor 24,99 euro in plaats van 29,99 euro, All Stars & Sports 34,99 euro in plaats van 39,99 euro. Beide bundels bevatten naast een catalogus series en films onder meer ook Netflix en Disney+. Hoeveel klanten beide bundels al bekoren, wil Proximus niet kwijt.

Door de deal met Proximus valt Disney de Belgische markt langs verschillende kanten aan. Enerzijds hoopt het ingang te vinden via de bestaande klantenbasis en de naamsbekendheid van een speler als Proximus. Anderzijds gaat Disney ook uit van de eigen kracht en rekent het erop dat het online zelf genoeg mensen kan bereiken met het eigen merk. Vrijdag waren op Instagram al reclames te zien voor de nieuwe promotie.

Kinderentertainment

Disney+ moet het antwoord worden van Disney op het succes van Netflix en de trend waarbij kijkers steeds vaker online kijken, waar en wanneer ze dat willen. Het Amerikaanse entertainmentbedrijf belooft een lijvige catalogus, met meer dan duizend series en films, uit de vijf werelden van het bedrijf: Disney, Pixar, het actiehelden-universum Marvel, Star Wars en National Geographic.

De lancering van Disney+ wakkert ook de strijd rond kijkvoer voor kinderen aan. Telenet zag de voorbije maanden 82 films, waaronder klassiekers als 'Sneeuwwitje', uit zijn zenderpakketten Play en Play More verdwijnen, omdat Disney ze wil voor Disney+. De Mechelse telecomoperator trok prompt naar concurrent Dreamworks en sloeg 'een gelijk aantal' titels in, zoals 'Shrek'.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud