SmartPhoto dringt verlies terug

Smartphoto maakt fotoaccesoires, die mensen online kunnen aankopen. ©rv

Smartphoto, de maker van fotoaccessoires zoals fotokaartjes en fotoboeken, zag zijn omzet in de eerste jaarhelft dalen. Daarbij werd het verlies in het traditioneel zwakke eerste halfjaar wel teruggedrongen.

De omzet van Smartphoto daalde in vergelijking met een jaar geleden met 5,4 procent van 12,9 miljoen euro  naar 12,17 miljoen euro. Smartphoto herzag de cijfers voor het eerste halfjaar van 2013 wel om rekening te houden met de geleidelijke stopzetting van de groothandelsactiviteiten, de levering van allerhande fotoproducten aan fotografen en winkeliers.

De groothandelstak is nu op de resultatenrekening verbannen naar het lijntje 'beĆ«indigde bedrijfsactiviteiten' en draagt miniem bij aan het groepsresultaat. Het gevolg is dat de resultatenrekening nu zo goed als volledig bestaat uit de e-commercetak, die op bestelling voor particuliere klanten allerhande gepersonaliseerde foto-accessoires maakt. 

Die afdeling kent zijn zwaartepunt echter telkens in het vierde kwartaal met piekverkopen rond Sinterklaas en Kerstmis, zodat het eerste halfjaar traditioneel verlieslatend is. Over de eerste jaarhelft drong SmartPhoto wel het operationele verlies terug van 1,86 naar 1,4 miljoen euro.  Het nettoverlies kromp van 2,22 miljoen naar 1,87 miljoen euro.

Smartphoto verwacht dat de omzet voor het boekjaar 2014 in dezelfde lijn zal liggen van die in 2013. Het bedrijf rekent er wel op dat de rendabiliteit sterk verbetert.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud