opmerkelijk

Reclamejongens doneren sperma voor meer creatieve Belgen

Een beeld uit de 'spermacampagne' van Creative Belgium ©Creative Belgium

In een nieuwe campagne om jong talent te werven voor de creatieve sector geven vier mannen uit de reclamesector een stuk van zichzelf. Letterlijk.

En het duo komt nu op de proppen met een wel erg opmerkelijke campagne om daar iets aan te doen: ze vragen alle Belgische creatieven om hun zaad- of eicellen te doneren ‘om zo de toekomst van de creatieve communicatie industrie te verzekeren’.

Enkele bekende gezichten uit de sector voegen meteen de daad bij het woord: Geoffrey Hantson (Happiness), Iwein Vandevyver (Famous), Kwint De Meyer (mortierbrigade), Naïm Baddich (Publicis), Dieter Van Hoof (Friendship) en Dieter De Ridder (AIR) gingen naar de zaadbank van het Universitair Ziekenhuis in Jette om er een spermadonatie te doen. ‘Hun donaties zijn binnenkort, zoals alle andere, anoniem beschikbaar en resulteren hopelijk over enkele jaren in kinderen met een spontane interesse voor een job als creatief in de advertising of design industrie’, klinkt het in een persbericht.

Even dachten we dat het een goed geacteerde stunt was, maar volgens Isabel Van den Broeck van Creative Belgium zijn de donaties wel degelijk echt. ‘Dat is de voorwaarde uiteraard. We hebben vijf topcreatieven gevonden die werkelijk gedoneerd hebben, in nauwe samenwerking met (het ziekenhuis van) Jette.’

De campagne is een creatie van het bureau AIR. Bekijk hier de campagnevideo:

Ad Babies - Donate your Creativity

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect