Laatste kans: stem nu voor het beste jonge merk van België

Michel De Wachter (l.) en Jonas De Cooman van Spott, de winnaar van vorig jaar. ©rv

Vijf merken dingen mee naar de titel ‘Belgium's New Brand of the Year 2018’. U kunt nog even mee beslissen wie de winnaar wordt. Maandagavond sluiten we de poll af.

BAM, de Belgian Association of Marketing, organiseert samen met De Tijd en L’Echo voor de vierde keer de competitie voor het beste jonge merk van ons land. Het gaat om merken die maximaal vijf jaar oud zijn, ontstaan zijn in ons land, en die zich onderscheiden op vier criteria: brand value, brand appearance, brand experience en brand result.

Vorig jaar ging de prijs voor de eerste keer naar een puur digitaal merk: de tv-herkenningsdienst Spott, die producten kan herkennen in tv-programma’s of online content, wat tal van mogelijkheden biedt op het vlak van advertenties en e-commerce.

Uit een dertigtal kandidaten werden dit jaar vijf finalisten geselecteerd die kans maken om de prijs te ontvangen tijdens het Marketing Congres op 6 en 7 december 2018 in Brussel Expo. De verkiezing gebeurt voor 30 procent op basis van een publieksstemming op de sites van De Tijd en L’Echo, van 13 tot 24 november. Een jury onder leiding van hoogleraar marketing Patrick De Pelsmacker (Universiteit Antwerpen) weegt voor 70 procent door.

Dit zijn de vijf genomineerden in alfabetische volgorde:

Drivity: Drivity werd gelanceerd in 2016 en is een aanbieder van een concept waarbij telematica (of hardware) en software worden gebruikt om het rijgedrag van chauffeurs van interne transportmiddelen in kaart te brengen.

Gemini: Gemini werd gelanceerd in 2013 en richt zich exclusief tot een mannelijk publiek. Gemini produceert 'Handmade in Belgium'-armbanden en covers voor iPhones/iPads uit natuursteen.

Manhattn’s: Manhattn’s Experience werd opgestart in 2014. Bij Manhattn’s gaat het niet enkel over burgers, maar over een uitstap naar Manhattan, New York.

Trooper: Trooper, gestart in 2016, is naast een snel groeiend online shopplatform vooral een netwerk van verenigingen. Gemiddeld 5 procent van uw aankoop vloeit terug naar uw vereniging. 

Wooclap: Wooclap werd gelanceerd in 2015 en verovert in snelle vaart hogescholen en universiteiten. Op een innovatieve wijze wordt de interactie met de studenten tijdens de lessen gestimuleerd.

Uw stem uitbrengen kan hier: 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content