Bedrijf Dries Buytaert koopt specialist in marketingsoftware

Dries Buytaert, mede-oprichter en technologisch directeur van Acquia. ©Dominick Reuter

Acquia, het bedrijf van Dries Buytaert dat openbronsoftware maakt, neemt Mautic over, een maker van software om marketingcampagnes te automatiseren.

Mautic is volgens een persbericht van Acquia de ‘maker van het enige open platform ter wereld voor de automatisering en het beheer van marketingcampagnes’. Met de oplossingen van het bedrijf kunnen bedrijven hun reclame- en communicatieboodschappen meer personaliseren en beter inplannen over verschillende kanalen heen.

Voor Acquia is de overname een stap in de strategie om uit te groeien tot een aanbieder van ‘open digitale ervaringen’, zegt Buytaert. Acquia is het commerciële bedrijf dat Buytaert oprichtte om oplossingen en diensten aan te bieden op basis van de openbronsoftware Drupal, die hij ontwikkelde. Drupal ontstond als een tool om websites te bouwen en is vooral gericht op de productie en het beheer van digitale inhoud. De community van ontwikkelaars achter beide bedrijven is heel gelijkaardig, vertelt Buyaert op zijn blog.

Boston

Acquia en Mautic hebben een investeerder gemeen: Michael Skok financierde verschillende kapitaalrondes van Acquia via zijn investeringsfonds North Bridge, en stopte ook Mautic geld toe via een ander fonds, Underscore.

Acquia is gehuisvest in Boston en telt zowat 800 werknemers. Buyaert vertrouwde de leiding van het bedrijf eind 2017 toe aan ex-HP-man Michael Sullivan. Die leidde het bedrijf in 2018 naar een omzet van meer dan 200 miljoen dollar.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect