De Persgroep brengt Belgische en Nederlandse tak onder één naam

Christian Van Thillo, de CEO van De Persgroep, bezoekt de nieuwe radiostudio's in Vilvoorde. ©BELGA

Het mediabedrijf De Persgroep heet in België en Nederland voortaan DPG Media. Met de naamsverandering wil het bedrijf de nauwe banden tussen beide landen nog eens in de verf zetten.

De Persgroep, in ons land de uitgever van onder meer Het Laatste Nieuws en De Morgen, geeft alle Belgische en Nederlandse activiteiten van de groep een nieuwe naam: DPG Media. Ook de holding krijgt die naam. 

Het nieuwe logo van De Persgroep. ©BELGAONTHESPOT

De naamsverandering komt er na de volledige overname van VTM-moeder Medialaan, die in oktober 2017 aangekondigd werd. Het eengemaakte mediabedrijf gebruikte tot nu toe de naam Medialaan-De Persgroep. Maar als het bedrijf in september het nieuwe hoofdkantoor in Antwerpen betrekt, zal DPG Media boven de ingang prijken. 

Denemarken

Met de naamsverandering zet DPG Media ook nog eens de verwevendheid tussen zijn Belgische en Nederlandse tak in de verf. Eerder richtte de De Persgroep al een overkoepelende 'BeNe'-structuur op, die aangestuurd wordt door Erik Roddenhof. Roddenhof stuurt ook De Persgroep Nederland aan. 

Berlingske is een sterk merk en staat iets verder van de BeNe-structuur.
Sara Vercauteren
Woordvoerster De Persgroep

Het enige buitenbeentje in de groep is de Deense divisie. Die tak krijgt niet de naam DPG Media mee, maar Berlingske Media, a DPG Company. In Denemarken geeft De Persgroep onder meer de kranten Berlingske en BT uit.

De CEO daar, Anders Krab-Johansen, rapporteert ook rechtstreeks aan het groepsmanagement. 'Berlingske is een sterk merk en staat iets verder van de BeNe-structuur', zegt Sara Vercauteren, de woordvoerder van DPG Media. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect