Digitale marketeers investeren in gaming-influencers

Een voorbeeld van influencer marketing: de populaire YouTube-figuur Beanie verorbert een gesponsorde pizza van Pizza Hut. De campagne kwam tot stand via Adshot. ©Adshot

Enkele ondernemers uit de digitale marketingwereld stappen in het Leuvense bedrijfje Adshot, dat het mogelijk maakt om te adverteren in de boomende markt van gamingvideo’s.

Adshot maakt deel uit van Start it@KBC en is een van de start-ups die eind vorig jaar werden toegelaten tot het incubatieprogramma imec.istart. Het bedrijf ontwikkelde een systeem dat bedrijven voor reclamecampagnes in contact brengt met de geschikte influencers op sociale media.

Van het vinden van de juiste influencers over het managen van de marketingcampagne tot de betaling: alles verloopt via hetzelfde platform.
Axel Gekiere
Medeoprichter Adshot

Die reclametechniek is vooral goed om millennials te bereiken, de generatie die haar tijd vooral online doorbrengt en nog weinig tijd heeft voor de klassieke massamedia. Adshot richt zich daarbij onder meer op de boomende markt van de e-sports en de online gaming, wat bij jonge kijkers in de VS even populair is als baseball en basketbal.

Het bedrijfje ontwikkelde een webapplicatie die bedrijven de mogelijkheid biedt om in dat wereldje de ‘influencers’ (invloedrijke persoonlijkheden die veel volgers hebben op sociale media) te bereiken en er samenwerkingen mee op te zetten.

Pizza Hut

‘Van het vinden van de juiste influencers over het managen van de marketingcampagne tot de betaling: alles verloopt via hetzelfde platform. Onder andere Pizza Hut bereikt zo al een jong en totaal nieuw publiek. Maar ook non-profitorganisaties kunnen via het Adshot-platform eenvoudig gamers inschakelen voor campagnes voor een goed doel’, zegt medeoprichter Axel Gekiere in een persbericht.

320.000
Kapitaal
Adshot haalde 320.000 euro op bij enkele bekende Vlaamse marketingondernemers.

Om zijn platform voort uit te bouwen, haalde Adshot 320.000 euro op bij enkele bekende Vlaamse marketingondernemers. Steven Van Belleghem (Nexxworks), Pieter Janssens (Intracto) en Reinhart De Lille (RL Inventive) investeren mee, net als imec.istart. De Lille komt ook aan boord als technologisch directeur.

Met het geld wil Adshot investeren in artificiële intelligentie. Op termijn wil het bedrijf ook andere platformen aanboren dan YouTube en het populaire gamingplatform Twitch.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect