opmerkelijk

DPG Media (De Persgroep) past logo aan na opmerkelijke gelijkenis

Het nieuwe logo van DPG Media moet meer 'herkenbaar' zijn. ©Wim Kempenaers

Het logo leek te veel op dat van het Duitse persagentschap DPA.

DPG Media, het fusiebedrijf van HLN-eigenaar De Persgroep en VTM-moeder Medialaan, kondigde dinsdag aan 145 jobs te schrappen bij de televisiepoot

In de marge raakte bekend dat het bedrijf een ander hinderlijk probleem uit de weg ruimde. Bij de voorstelling van het logo van DPG Media viel op dat het fors leek op dat van het Duitse persagentschap Deutsche Presse-Agentur. 

De nogal gelijklopende logo's van DPG Media en DPA. ©rv

 

DPG Media heeft dat nu aangepakt. De drie gekleurde bolletjes, die ook DPA in zijn logo heeft, zijn vervangen door vier rechthoekjes. Het bedrijf paste zijn logo aan in overleg met DPA, zodat het meer 'herkenbaar' zou zijn.

Het nieuwe logo van DPG Media moet meer 'herkenbaar' zijn. ©Wim Kempenaers

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud