‘Facebook van de buurt' krijgt 123 miljoen voor Europese expansie

Nextdoor, een sociaal netwerk dat een soort lokale variant is van Facebook, heeft 123 miljoen dollar kapitaal opgehaald tegen een waardering van 2,1 miljard dollar (1,9 miljard euro).

Nextdoor ontstond in 2010 als een sociaal netwerk om mensen in lokale gemeenschappen met elkaar in contact te brengen. Dankzij die focus slaagde het erin om een klein plaatsje te verwerven in de schaduw van de reus Facebook. Naar eigen zeggen maken wereldwijd 236.000 lokale gemeenschappen gebruik van het platform om inhoud te delen en elkaar te helpen.

Sinds enkele jaren is de Californische start-up ook volop in Europa aan het uitbreiden. Na het VK, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Australië heeft het nu zijn zinnen gezet op Zweden en Denemarken. België staat nog niet op de kaart, al bestaat er sinds enkele maanden wel een Belgische landingspagina waar u in het Nederlands wordt aangesproken (foto).

Nextdoor haalde zopas 123 miljoen dollar op bij verschillende fondsen onder leiding van Riverwood Capital, dat onder meer de actiecameraproducent GoPro hielp groot maken. Nextdoor heeft onder meer ook Insight Venture Partners als aandeelhouder, het fonds dat al tientallen miljoenen investeerde in het Gentse softwarebedrijf ShowPad. Met het geld zal onder meer de verdere Europese expansie bekostigd worden.

De kapitaalronde gebeurt tegen een waardering van 2,1 miljard dollar, zowat 600 miljoen dollar meer dan tijdens de laatste grote kapitaalronde van eind 2017.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect