Fauconnier CEO af bij reclamebureau FamousGrey

Marc Fauconnier wordt uitvoerend voorzitter bij FamousGrey. ©rv

De reclameondernemer Marc Fauconnier geeft de fakkel door bij het reclamebureau dat hij twintig jaar geleden mee boven de doopvont hield.

Er komt een wissel aan de top bij het reclamebureau FamousGrey, dat bijna drie jaar geleden in zijn huidige vorm ontstond. Grey, een onderdeel van de Britse reclamereus WPP, kocht toen Famous. Dat Belgische onafhankelijke reclamebureau werd eind jaren 90 opgericht door het trio Luc Libens, Christophe Ghewy en Marc Fauconnier als 'LG&F'. 

Die laatste bleef na de overname CEO. Drie jaar later geeft hij toch de fakkel door. Francis Lippens, de huidige CEO van de Brusselse tak van het Amerikaanse reclamebureau Leo Burnett, volgt Fauconnier op.

Fauconnier blijft wel uitvoerend voorzitter en gaat zich strategisch bezighouden met enkele klanten. Lippens krijgt in de dagelijkse leiding de steun van Peter Ampe, de creatief directeur van het reclamebureau. Commercieel en creatief moeten zo vanaf de start samengaan, claimt het bedrijf.


Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect