iPad-magazine 'The Daily' herstructureert

The Daily, een magazine van de mediagroep News Corp. bedoeld voor de tabletcomputer, moet 18 maanden na de lancering al een derde van zijn werknemers ontslaan.

50 van de 170 werknemers moeten vertrekken, deelde de directie mee. De opiniepagina's worden geschrapt en ook de sportjournalisten zijn niet langer welkom. The Daily zal zijn sportnieuws halen bij Fox, ook een deel van het imperium van News Corp.-baas Rupert Murdoch. 

The Daily werd in februari 2011 met veel bombarie gelanceerd. Het was het eerste belangrijke magazine dat speciaal voor de tabletcomputer werd ontworpen. Aanvankelijk was het magazine toegespitst op de iPad, maar The Daily werd later ook beschikbaar voor Android-tablets.

Steve Jobs, de voormalig topmane van Apple, steunde de ontwikkeling van The Daily. Het was voor hem een bewijs dat de iPad ideaal was om de slabakkende printindustrie nieuw leven in te blazen. Andere papieren magazines zouden het voorbeeld van Rupert Murdoch moeten volgen en een digitale versie voor tablets maken.

The Daily haalt ongeveer 100.000 betalende abonnees en verloor tijdens zijn eerste boekjaar 30 miljoen dollar. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud