LinkedIn keldert na kwartaalcijfers

Linkedin stelt teleur. ©Bloomberg

Na Facebook en Twitter stelde nu ook Linkedin, het laatste sociale netwerk in de rij, teleur met zijn kwartaalresultaten. De omzetprognoses voor het vierde kwartaal van het sociale netwerk voor zakelijke connecties valt terug onder de verwachtingen.

Het aandeel van Linkedin kreeg donderdagavond nabeurs een klap van 11 procent. Beleggers zijn duidelijk niet tevreden over het kwartaalrapport waar het sociale netwerk voor zakelijke connecties mee op de proppen komt. Vooral de omzetprognose voor het vierde kwartaal valt tegen. Die klokt af op 600 à 605 miljoen dollar, net onder de verwachte 611 miljoen dollar door Bloomberg-analisten. 

-4,26 miljoen
Linkedin blijft verlieslatend, met een nettoverlies in het derde kwartaal van 4,26 miljoen dollar, of 3 cent per aandeel.

Het sociale netwerk zette in het derde kwartaal wel nog een omzetgroei neer van 45 procent, naar 568,3 miljoen. Daarmee klopte Linkedin de verwachtingen. Linkedin blijft wel verlieslatend, met een nettoverlies in het derde kwartaal van 4,26 miljoen dollar, of 3 cent per aandeel. Daarmee diepen de rode cijfers nog verder uit, want een jaar geleden maakte Linkedin nog 'maar' 3,4 miljoen dollar verlies, wat ook neerkwam op 3 cent per aandeel. 

Linkedin, waar mensen hun zakelijk profiel kunnen opbouwen en in contact kunnen komen met zakelijke connecties en recruiters, blijft kampen met enkele specifieke problemen. Zo blijven gebruikers over het algemeen maar kort op de site, wat de inkomsten uit advertenties onder druk zet. Om dat euvel te verhelpen, bouwt Linkedin ook aan een inhoudelijk deel van de site. Zo bloggen bekende journalisten zoals Arianna Huffington, uitgeefster van The Huffington Post, al op de site en geven ze onder meer jobadvies. Linkedin stelt de mogelijkheid tot bloggen nu ook open voor alle leden. 

Ook houdt topman Jeff Weiner rekening met een tragere groei van recruiters die de site gebruiken om te speuren naar nieuwe talenten. Om die reden zet Linkedin ook in op de expansie naar nieuwe markten, zoals China. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud