Advertentie

Metro komt volledig in handen van Groupe Rossel

Wekelijks krijgt Metro.be meer dan 1 miljoen bezoeken. ©BELGA

De gratis krant Metro komt volledig in handen van Rossel, de uitgever van onder meer Le Soir.

De mediagroep Rossel wordt de volledige eigenaar van Metro, de gratis krant voor pendelaars. Rossel, dat vooral actief is in Franstalig België, is sinds 2003 al voor 50 procent eigenaar van Mass Transit Media (MTM), dat Metro uitgeeft in de twee landstalen. De andere 50 procent van de aandelen was in handen van Mediahuis, de uitgever van onder meer De Standaard en Het Nieuwsblad. Maandag kondigde Rossel aan dat het de MTM-aandelen van Mediahuis heeft overgekocht. Rossel bezit ook 50 procent van Mediafin, de uitgever van de zakenkranten De Tijd en L'Echo.

788.000
lezers
Metro bereikt dagelijks 788.000 lezers met zijn gratis krant voor pendelaars.

Metro bereikt dagelijks 788.000 lezers en heeft meer dan 1.400.000 bezoeken per week op de sites Metrotime.be en Zita.be. Om de digitale transformatie te realiseren heeft Metro meer dan ooit de ondersteuning nodig van een krachtige en diverse mediagroep, klinkt het in een persbericht. Volgens het bedrijf kon een joint venture die steun niet bieden omdat Mediahuis vandaag eerder inzet op groei door buitenlandse overnames.

'De afgelopen jaren heeft onze groep een uitzonderlijke groei doorgemaakt met de aankoop van nieuwe sterke merken in België, Nederland, Ierland en Luxemburg. Deze groeistrategie vereist ook dat we bepaalde keuzes maken om onze merkenportfolio te optimaliseren. We zijn soms genoodzaakt afstand te nemen van merken zoals Keesing, Irish Daily Star en nu ook Metro. Maar we zijn ervan overtuigd dat Metro onder het bestuur van Rossel alle groeikansen zal krijgen', zegt Paul Verwilt, de COO van Mediahuis.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud