Advertentie
Advertentie

Mortierbrigade triomfator op reclamefestival

Jens Mortier (Mortierbrigade) mag zich de grote winnaar noemen van de CCB Awards. ©Reporters

Het reclamebureau Mortierbrigade gaat dit jaar met één op de vijf CCB Awards naar huis. Die prijzen voor creatieve reclamecampagnes worden vandaag uitgedeeld in Knokke.

In het Knokse casino werden vanavond niet minder dan 87 podiumprijzen in verschillende categorieën verdeeld. Daarnaast waren er nog eens 49 nominaties voor de shortlist. In zekere zin heeft dus letterlijk iedereen prijs bij de CCB Awards. Maar er tekent zich wel een duidelijke kloof af tussen een handvol grote bureaus die samen de helft van de prijzen pakken, en het peloton dat de rest moet verdelen.

De vier grote winnaars zijn Mortierbrigade (19 awards), DDB Brussels, Duval Guillaume en TBWA (elk 9) en Famous (8). Bowling Brussels haalt er zes binnen, de andere deelnemers hooguit vier. Mortierbrigade scoorde met winnende campagnes voor De Standaard, Deutsche Bank, Humo, Radio 1.

Mortierbrigade

Mortierbrigade kreeg in totaal zeven keer de hoogste onderscheiding, een ‘Gold CCB Award’. TBWA haalde er vier, BBDO Belgium en DDB Brussels elk drie. Ook in de ‘Silver Awards’ gaat Mortierbrigade met de meeste beeldjes lopen (9 stuks). Duval Guillaume en Famous halen er elk vijf.

'ja lap mijn viskes', één van de recente creaties van Mortierbrigade

Van de winnende campagnes zijn er twee die elk vijf prijzen in de wacht slepen: ‘Alles kan beter’ (TBWA voor KBC, drie keer goud) en ‘Uncensored articles made in China’ (Mortierbrigade voor Humo, twee keer goud). De campagne ‘Dont’ Google it’ (DDB Brussels voor gezondheidenwetenschap.be) haalde er vier binnen.

'Alles kan beter', een platform waarop ondernemers ideeën kunnen uitwisselen met klanten

De CCB Awards zijn een initiatief van de Creative Club of Belgium. Ze beloven het beste creatieve reclamewerk van vorig jaar in 12 categorieën. De awards worden verdeeld door vakjury’s met mensen uit verschillende agentschappen.

President’s Awards

Jens Mortier, voorzitter van de CCB en de sterke man van Mortierbrigade,  reikte dit jaar de 'President’s Award' uit aan Peter Bossaert, de CEO van Medialaan. 'Hij heeft een grote verdienste in de media. Medialaan blijft investeren in sterke content en in structuren als TV Bastards en Shelter', aldus de CCB.


 

President’s Awards

Jens Mortier, voorzitter van de club, reikte dit jaar de President’s Award uit aan Peter Bossaert, CEO VMMa. Hij heeft met een grote verdienste in de media.

 Waarbij medialaan blijft investeren in sterke content en in structuren als TV Bastards en Shelter. Een strak plan ligt er en een strakke strategie, ook op vlak van radio en online.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud