Persoonlijke brief aan CEO's haalt 300.000 euro op

©RV DOC

Reclamebureau darw!n, de Belgische tak van de BBDO-groep, wist vandaag een opmerkelijke promostunt te verzilveren. Via een advertentie in De Tijd en L'Echo kregen ze Electrabel zo ver om 300.000 euro te schenken aan SOS Kinderdorpen.

Agelopen zomer verschenen in De Tijd en L'Echo twee opmerkelijke advertenties. In een foto van een handgeschreven brief werden zes 'captains of industry'- waaronder Jef Colruyt en Duco Sickinghe- opgeroepen om een Belgisch project van SOS Kinderdorpen te steunen. De verrassende aanpak wierp zijn vruchten af. Vandaag raakte bekend dat Electrabel, gespreid over drie jaar, 300.000 euro zal schenken aan het project.

‘Het was darw!n zelf die ons contacteerde met het voorstel’, aldus directeur Hilde Boeykens van SOS Kinderdorpen. ‘Ze hadden de mogelijkheid om in het kader van een wedstrijd gratis in de Tijd en in L’Echo te adverteren. En ze dachten aan ons.’

Boeykens was aanvankelijk wat terughoudend over het idee om mensen persoonlijk aan te spreken, maar ging uiteindelijk overstag. ‘In onze sector beschik je maar over kleine budgetten, dat kan je enkel compenseren met durf.’ Na de publicatie werd Boeykens nog diezelfde dag gecontacteerd door Sofie Dutordoir, directeur-generaal van Electrabel, en een van de geadresseerden in de brief.

Berliner Award

‘Het was voor ons de eerste keer om een massamedium te gebruiken om slechts enkele, invloedrijke mensen aan te spreken’, aldus algemeen directeur Guy Geerts van darw!n. ‘Maar we zijn bijzonder tevreden met het resultaat.’

Darw!n haalde met deze advertentie ook de Berliner Award van Trustmedia, de reclameregie van Mediafin.

SOS Children's Villages

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud